Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Biblioteket vill ej visa luppvy

Produkter
(logga in för att koppla)

Joakim.e

Aktiv medlem
Efter senaste importen av bilder har biblioteket i LR blivit knäppt. Har LR CC 2015. Biblioteket visar nu bilderna i en lång rad i skala 1:1 och det går inte att få upp "ljusbordsmenyn" utan man får scrolla bilderna en och en uppifrån och nedåt. Rimligen har jag råkat trycka på någon knapp men lyckas inte få fram hur jag kan återställa det till normal visning. Ytterst irriterande att tagga bilder och bara kunna se en åt gången.
Någon som vet hur man kan ändra detta?

Efter senaste importen av bilder har biblioteket i LR blivit knäppt. Har LR CC 2015. Biblioteket visar nu bilderna i en lång rad i skala 1:1 och det går inte att få upp "ljusbordsmenyn" utan man får scrolla bilderna en och en uppifrån och nedåt. Rimligen har jag råkat trycka på någon knapp men lyckas inte få fram hur jag kan återställa det till normal visning. Ytterst irriterande att tagga bilder och bara kunna se en åt gången.
Någon som vet hur man kan ändra detta?
Kanske inte riktigt förstår vad du menar, men...
Om det är storleken på bilderna i luppvisningen du menar finns ett "dragreglage" till höger under själva bildarbetsytan i vektygsmenyn. Det står "miniatyrbilder" över reglaget. Där ändrar man storlek på bilderna i luppvisningen. Om du inte ser verktygsfältet så kan man "tända och släcka" det med snabbkomandot "t" (lilla t). Hoppas detta är till hjälp:)
Anders W

Stort tack! Jo de hade blivit inställda i maxstorlek och toolbaren hade försvunnit. Men "T" löste problematiken och nu funkar allt som det ska.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto