JOLidman
Aktiv medlem
Typiskt att när jag hittat ett program som passar mig som "hand i handsken" så går någon och köper upp det. Även om jag erbjuds att köpa konkurrents program till rabatterat pris känns det helt fel då jag hittat mitt "arbetsflöde" för RAW-hantering, men, men, bara att gilla läget. I "erbjudandet" från Bibble till licensierade ägare av RawShooter Premium erbjuds vi rabatterad pris på Bibble 4.8.
I erbjudandet kan jag läsa om vissa skillnader:
Major features in RSP currently not available in Bibble 4.8:
a - include multiple versions (snapshots)
b - image comparison
c - image ratings
d - automated downloads from memory cards
Jag kommer verkligen att sakna snapshots, att jämföra bilder och att betygsätta (1-2-3) bilderna för att på så sätt snabbt sortera ut de bilder jag vill arbeta vidare med. Att automatiskt ladda ner från kameran kan jag leva utan, övrigt (a-b-c) kan jag inte leva utan!
Bibble fortsätter ...
While we hope to include these and other workflow features in subsequent versions of Bibble products, we do not have today in 4.8.
On the other hand, RSP users will gain a host of image manipulation tools and workflow benefits in their transition to Bibble Pro 4.8:
A - IPTC captioning
B - tethered shooting
C - noise reduction with Noise Ninja technology
D - one-touch optimization with Perfectly Clear
E - Lens Correction (barrel / pin-cushion/vignetting / chromatic aberration)
F - Black & White / Spot Color plug-ing
Bibble's tools work with JPEG as well as RAW files, so you don't have to switch applications if you choose to take JPEG pictures.
Kan ju vara en fördel att omväxlande arbeta med RAW och JPEG men kan någon förklara vad som menas med A, B, D och F ovan?
Tack på förhand / Jan-Olof
I erbjudandet kan jag läsa om vissa skillnader:
Major features in RSP currently not available in Bibble 4.8:
a - include multiple versions (snapshots)
b - image comparison
c - image ratings
d - automated downloads from memory cards
Jag kommer verkligen att sakna snapshots, att jämföra bilder och att betygsätta (1-2-3) bilderna för att på så sätt snabbt sortera ut de bilder jag vill arbeta vidare med. Att automatiskt ladda ner från kameran kan jag leva utan, övrigt (a-b-c) kan jag inte leva utan!
Bibble fortsätter ...
While we hope to include these and other workflow features in subsequent versions of Bibble products, we do not have today in 4.8.
On the other hand, RSP users will gain a host of image manipulation tools and workflow benefits in their transition to Bibble Pro 4.8:
A - IPTC captioning
B - tethered shooting
C - noise reduction with Noise Ninja technology
D - one-touch optimization with Perfectly Clear
E - Lens Correction (barrel / pin-cushion/vignetting / chromatic aberration)
F - Black & White / Spot Color plug-ing
Bibble's tools work with JPEG as well as RAW files, so you don't have to switch applications if you choose to take JPEG pictures.
Kan ju vara en fördel att omväxlande arbeta med RAW och JPEG men kan någon förklara vad som menas med A, B, D och F ovan?
Tack på förhand / Jan-Olof