Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bevisa att man är seriös?

Produkter
(logga in för att koppla)

alve

Avslutat medlemskap
Jag är fotograf och fotograferar många TFP-modeller och har många gånger undrat hur man bevisar att man är en seriös fotograf?

För nya "modeller" kan det vara svårt att förmedla att man är en seriös fotograf och att de inte behöver vara nervösa för att komma till en session med en främmande man.

Skulle nästan ha funnits någon typ av intyg att man är fotograf och ingen oseriös dåre som det kan finnas på nätet.

En del har inga som helst problem att komma till mig och plåtas medans vissa tvekar.

Har ni några tips och hur gör ni själva ni som fotar nya modeller?

Du har ju fotat så mycket modeller så jag trodde inte det skulle vara några problem då...

Prata med några av de du plåtat innan och fråga om de är villiga att ställa upp som "referenser" så att nya modeller kan maila/ringa till de och fråga om dig, det TROR jag är en bra grej.

- Johan

alve skrev:
Jag är fotograf och fotograferar många TFP-modeller och har många gånger undrat hur man bevisar att man är en seriös fotograf?

För nya "modeller" kan det vara svårt att förmedla att man är en seriös fotograf och att de inte behöver vara nervösa för att komma till en session med en främmande man.

Skulle nästan ha funnits någon typ av intyg att man är fotograf och ingen oseriös dåre som det kan finnas på nätet.

En del har inga som helst problem att komma till mig och plåtas medans vissa tvekar.

Har ni några tips och hur gör ni själva ni som fotar nya modeller?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar