Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bevakning av modevisning!

Produkter
(logga in för att koppla)

lord_fantiz

Aktiv medlem
Min syster skall ha en modevisning i Hökarängen den 25/5 tror jag det va. Eftersom jag inte kan närvara själv undrar jag vad som kan vara lämpligt att betala för någon att ta lite bilder och så på hennes kreationer?

Tips och ideer emottages varmt.

elmfeldt skrev:
prislista som du kan köpa från SFF:

För att få ett ungefärligt pris vad det kostar att anlita en fotograf, kan man väl inte vara tvungen att KÖPA en prislita.....det låter lite märkligt. Någon här borde väl kunna ge ett ungefärligt pris?!

// Danne

SFFs priser per timma startar på ca 850:- + film, framkl, mm.

Men sedan är det kanske inte alla som "kvalar in" hos SFF eller BLF. Man ställer vissa krav på sina medlemmar. Yrkeserfarenhet mm.

Men det kan vara en hint!

Fast det finns inget som säger att fotografen måste ha "kvalat in" för att använda de priserna. Åtminstone Blfs prislista säljs även till icke medlemmar och det är väl egentligen bara riktpriser i branchen?

Nej, visst Lotta.
Jag vill bara...öh..hur ska jag uttrycka mig?
Anlitar du någon från BLF eller SFF, så kanske det är större chans att dessa fotografer ger mer valuta för pengarana, så man inte köper grisen i säcken.

Självklart finns det massor av duktiga fotografer som inte är med i dessa nämda föreningar eller ens är yrkesverksamma.
Man kan ju köra bil utan körkort.
Det var mer tänkt som ett "kvalitets bevis", som ett godkännande.

Äh, blev det begripligt?

Hur som helst!

Be att få se bilder av fotografen, så kan man bestämma sig då!

Det var begripligt och jag förstår hur du tänkte. Självklart borde det vara viktigt med kvalite och själv skulle jag absolut kolla igenom ev. fotografs portfolio innan jag anlitade någon för uppdraget.

Vad jag menade var att jag tror att även många icke medlemmar använder sig av de priserna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar