Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Betygsätta säljare

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Katona

Aktiv medlem
Efterlyser en funktion likt den på ebay där man kan betygsätta säljare och köpare. Kanske har man en massa negativt att säga om vissa, men jag skulle verkligen kunna rekommendera vissa säljare då de är otroligt korrekta och trevliga.
 
Detta låter som en bra idé. Är det någon på FS som skulle kunna svara på om detta är något som går att lösa eller om ni redan funderar på detta?
 
Jag har funderat på det ja, men det är förståss en del pyssel att skruva in. Det är bra för de som är ärliga, de lyfts fram - men jag tror inte de skyddar en från bedragare tex då de avslutar sitt konto och börjar ett nytt ifall de får kritik.

Och det blir nog extra administration för oss för det kommer ju mail från de som fått en sur kommentar från en köpare och skall gå i svarsmål, vilja ha bort den etc. Annonsmarknaden är ju idag helt gratis, så blir det mycket sådant kan det bli kostsamt. (Men det vet vi ju inte förrän vi provat)

En annan sak vi funderat på är att lista ens tidigare, nu raderade annonser. Då kan man se en historik på vad säljaren sålt. Hur känner ni för en sådan grej?
 
clindh skrev:
En annan sak vi funderat på är att lista ens tidigare, nu raderade annonser. Då kan man se en historik på vad säljaren sålt. Hur känner ni för en sådan grej?

Bara de gamla annonserna säger ju inget egentligen. Man kan ha haft många annonser ute utan att någon affär genomförts.
Om de gamla annonserna skall säga något bör de också innehålla info om eventuell köpare.
 
Arleklint skrev:
Bara de gamla annonserna säger ju inget egentligen. Man kan ha haft många annonser ute utan att någon affär genomförts.
Om de gamla annonserna skall säga något bör de också innehålla info om eventuell köpare.
Janne har rätt, antalet annonser säger inget om vad som verkligen sålts (jag försöker exv just nu sälja en pajad diascanner och ett konstigt piratbatteri - verkar osäljbart oavsett pris...).

Kanske skulle den rad "annonshistorik" som redan nu finns i varje annons delas upp i "annonshistorik säljes" och "annonshistorik köpes" och att annonsören får möjlighet att fylla i en lista med länkar "dessa personer från fotosidan har tidigare köpt/sålt grejor av mig" och sen får det presumtive köparen själv kontakta referenspersonerna.
Men, visst, i en sådan förteckning kommer ju annonsören knappast att lista de tidigare köpare som han befarar har något ofördelaktigt att säga. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.