Nils-Ove
Medlem
Jag tycker att betygen på FS ska tas bort helt och hållet.Varför? Jo, det är så att en stor del av betygssättningen är otroligt missvisande.Det finns bilder, som av vilket bildproffs som helst skulle slängas i papperskorgen, som har fått femmor p.g a. att en enda person har kommenterat.I många fall så är det samma fotograf som har fått femma av samma person.Tittar man så i profilen så har den betygssättande personen bara kommenterat en enda fotograf.
Och så det här med att IP.numret bifogas betyget.
Om jag sitter vid en offentlig dator och ger betyg så bifogas den datorns IP.Sen kommer kanske en helt annan person dit och ger betyg till samma bild.Då bifogas ju samma IP.nummer igen och då uppfattas det enligt reglerna på FS som röstfusk?
Eller har jag missuppfattat reglerna?Om någon annan person vill sitta vid min dator och ge betyg så bifogas det IP.numret.Då kan han ju inte ge betyg till de bilder som jag har betygsatt?
Och så det här med att IP.numret bifogas betyget.
Om jag sitter vid en offentlig dator och ger betyg så bifogas den datorns IP.Sen kommer kanske en helt annan person dit och ger betyg till samma bild.Då bifogas ju samma IP.nummer igen och då uppfattas det enligt reglerna på FS som röstfusk?
Eller har jag missuppfattat reglerna?Om någon annan person vill sitta vid min dator och ge betyg så bifogas det IP.numret.Då kan han ju inte ge betyg till de bilder som jag har betygsatt?