Annons

Betalt/timme.......

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
Om ni har tagit åt er ett fotojobb där ni ska åka runt på olika ställen & fotografera & tar timpris då tidsåtgången är väldigt osäker. Tar ni då även betalt per timme när ni är på väg dit i bilen? Säg att det är 10 mil dit ni ska fota.
Tar ni timpriset + milersättning då?
>Eller hur gör ni?
JAg tycker ju att mitt arbete börja när jag sätter mig i bilen,,,,

Jag skulle ta timpris när jag kör så långt. Dock inte samma timpris som för fotograferandet, utan lägre. Jag har en kompis som varit i samma sits, och hon tog 250 kronor per timme när hon körde långa sträckor. Sedan dess har det gått 5-10 år, så lägg på lite om du vill.

Restid är inte arbete!

Jag skulle ta timpris när jag kör så långt. Dock inte samma timpris som för fotograferandet, utan lägre. Jag har en kompis som varit i samma sits, och hon tog 250 kronor per timme när hoparvoden.n körde långa sträckor. Sedan dess har det gått 5-10 år, så lägg på lite om du vill.

Jag tar normalt mellan 820-950 SEK per timme i arbetskostnad. Här nedan ser Du vad jag tar i resa, övertid etc. Ingen kund har klagat på dessa

•Arvode: 820 SEK/h
• Ersättning för restid utanför ordinarie arbetstid: 410 SEK/h
• Ersättning för enkel övertid: 1066 SEK/h
• Ersättning för kvalificerad övertid: 1312 SEK/h
• Traktamente och reskostnader vid resor ersätts till självkostnad.
• Övertid och resor ska alltid kommuniceras skriftligt med kund (för att undvika senare diskussioner).

Jag tar normalt mellan 820-950 SEK per timme i arbetskostnad. Här nedan ser Du vad jag tar i resa, övertid etc. Ingen kund har klagat på dessa

•Arvode: 820 SEK/h
• Ersättning för restid utanför ordinarie arbetstid: 410 SEK/h
• Ersättning för enkel övertid: 1066 SEK/h
• Ersättning för kvalificerad övertid: 1312 SEK/h
• Traktamente och reskostnader vid resor ersätts till självkostnad.
• Övertid och resor ska alltid kommuniceras skriftligt med kund (för att undvika senare diskussioner).

Tack så jättemycket för att du delar med dig. Alltid intressant att höra vad andra tar för att försöka lägga sig på en så jämn nivå som möjligt.....
Självklart kan man ju alltid ta underpriser för att kunden ska bli "nöjd". Men det känns som det sabbar för oss fotografer i längden......
TACK!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar