Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Best D-SLR entry-level: Sony Alpha 200

Produkter
(logga in för att koppla)

ondjultomte

Aktiv medlem
TIPA Awards: 2008

Best D-SLR entry-level: Sony Alpha 200

Easy to use, easy to carry and offered at a very attractive price with its 18-70mm zoom lens, the Sony Alpha 200 is a dream camera for beginners who want to start enjoying all the benefits of D-SLR photography. Its 10.2 megapixel sensor delivers top quality images up to ISO 400 and beyond, and the autofocus system is fast and accurate. The large LCD screen gives a clear, bright display when reviewing images, and both the in-camera image stabilisation and the anti-dust system are very effective in use. A superb, low-cost camera that’s easy to use, and a worthy winner of this award.

http://www.tipa.com/awa_detail_2008...&-Table=web&-Database=awards_&-KeyValue=32939

Hehe, du kunde inte låta bli att lägga in den så fort du hittade den eller?

Men bara så vi är på det klara med dessa märkesdiskussionerna en gång för alla:
Canon är bäst, end of discussion.

Peter Grahn skrev:
Hehe, du kunde inte låta bli att lägga in den så fort du hittade den eller?

Men bara så vi är på det klara med dessa märkesdiskussionerna en gång för alla:
Canon är bäst, end of discussion.

Rikitgt så kategorisk vill jag inte vara. Alla märken har sina styrkor och nackdelar. Canon är ett utmärkt märke (äger en 350D och en 40D), men det kunde lika gärna blivit Nikon. Sony gör ruggia systemare också... osv osv.

Hoppas de flesta förstår ironin i mitt inlägg, det var mest menat mot Kristoffer (som jag f.ö. känner) eftersom han troligen är den mest märkestrogna personen i detta forum... :p

En bra kamera och säkert en värdig vinnare. Imponerande AF, ergonomi och bildstbilisering tycker jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar