Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beställa från Scandinavianphoto.se

Produkter
(logga in för att koppla)

Aviator

Aktiv medlem
Jag hade tänkt beställa film från Tyskland, men märkte ganska snabbt att enda betalmedlet var kreditkort, och eftersom jag inte har något sådant blev det ganska snart klart att inte beställa därifrån. Istället beställde jag all film från Scandinavianphoto.se och valde postförskott som betalningsmedel.

Och nu kommer frågan till er som har beställt från S. tidigare. (Jag har även mailat S. men inte fått något svar)

Frågan: På den sista sidan där man slutligen skickar iväg beställningen finns det något som heter "Referensnummer/Kontaktperson", vad är det och vad borde man fylla i där? Sen när man har beställt borde man väl få någon form av mail att de har tagit emot beställningen. Något sådant har jag inte fått, (men det skrev jag i mailet till S. också). Borde kanske tillägga att jag bor i Finland.

Jag är mycket tacksam om någon kan svara på mina frågor...

du kommer att få det du har beställt och säkert nån bekräftelse via mail också. Scandinavian är bra.

Hej

HAr du angett att du har mail?

Gå in på din sida (logga in), då syns beställningen

De bruakr vara duktiga på att svara på mail.

Roine

roinek skrev:
Hej

HAr du angett att du har mail?

Gå in på din sida (logga in), då syns beställningen

Roine

Jepp, jag har angett min mail. Jag borde kanske ha sagt direkt att jag har kollat under "bevaka leveranser" (eller något i den stilen) men jag ser inte min beställning där...

Funderar ännu på vad man borde fylla i "referensnummer/Kontaktperson"...

Tack för snabba svar...

Aviator skrev:

Funderar ännu på vad man borde fylla i "referensnummer/Kontaktperson"...

Du behöver inte fylla i nånting där, det är för företag och organisationer där det inte är uppenbart vem som är mottagaren.

Okej, "smart" som jag var fyllde jag i mitt eget namn på "Referensnummer/Kontaktperson" (jag ansåg väl att jag är kontaktpersonen...) Det kanske är det som är orsaken till problemet, eller har det någon betydelse?

Vi får se, om jag inte får något mail senast på måndag får jag väl försöka ringa till dem (kommer att bli ett dyrt samtal från andra sidan Östersjön...)

Senast ändrad:
Jag tror inte det har någon betydelse om man anger det "i onödan". Maila (eller ring) dom och hör vad som har hänt.

"Referensnummer/kontakperson"

Normalt är detta till för att godset ska hitta rätt hos beställaren. Vanligtvis när det företag som handlar så vill man placera det egna interna ordernumret så att godset kan leveras till rätt beställare inom organisationen. Beställar man inom hushållet så brukar det inte vara så svårt med logistiken, så det går bra att lämna blankt.

janm skrev:
Ska det föreställa .net elle .de?

Det är net, jag har varit på den sidan tidigare.

Tack alla för snabba, fina svar och tips. Jag ännu inte fått min beställning bekräftad och för en stund sen skickade jag ett mail och bad dem radera min beställning helt (förutsatt att den hade kommit fram över huvudtaget).

Trots allt mitt sökande bland tyska sidor så hittade jag inga som sålde det jag ville ha på postförskott, för av någon mycket underlig anledning har jag fått för mig att man inte kunde betala C.O.D. i ny-camera. Men nu vet jag att man kan, så tack Anders för tipsen. Skall prova beställa därifrån så fort jag har fått svar från Scandinavian att de har raderat min beställning.

Aviator skrev:
Det är net, jag har varit på den sidan tidigare.

Tack alla för snabba, fina svar och tips. Jag ännu inte fått min beställning bekräftad och för en stund sen skickade jag ett mail och bad dem radera min beställning helt (förutsatt att den hade kommit fram över huvudtaget).

Trots allt mitt sökande bland tyska sidor så hittade jag inga som sålde det jag ville ha på postförskott, för av någon mycket underlig anledning har jag fått för mig att man inte kunde betala C.O.D. i ny-camera. Men nu vet jag att man kan, så tack Anders för tipsen. Skall prova beställa därifrån så fort jag har fått svar från Scandinavian att de har raderat min beställning.

Låter som min beställning hos bhphoto. Har legat orörd i mer än en vecka. De svarar aldrig på mail och ringer man så säger de att de skall göra det så fort de hinner. Hur lång tid skall det behöva ta?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar