Annons

Beställa från andra länder (USA i detta fall)

Produkter
(logga in för att koppla)

Simonon

Aktiv medlem
Hejsan,

Funderar på att beställa objektiv från BHphoto i New York. Någon som beställt därifrån eller från andra butiker utomlands?

Kommer det till någon moms el. liknande från USA?

Vilka leveransfirmor är bäst att välja. Priserna skiljer men man är ju rätt om ett objektiv, vad är bäst att välja?

b&h

hej det tillkommer tull moms plus en avgift på ett par hundra som ups tog ut trots det så blev mitt nikon 70-200 2,8 vr c:a 5ooo kr billigare än om jag skulle ha köpt det i sverige tog tre dagar med leverans köp enbart usa varianten om du vill ha garantier i sverige

micke

tack för svaren

jo jag är medveten om att det är usaversioner man ska köpa för att det ska vara värt det.

hur mycket ligger moms och tullavgifter på?

Tullsatserna har inte ändrats såvitt jag förstått saken. Dock har ju dollarkursen ändrats såklart.

Beställde själv ett 300/4L IS från B&H för ett par timmar sedan :)

Passa på och köp några andra småprylar som filter och dyl, då går paketet i väg som fotoutrustning och inte enbart objektiv, tullen blir billigare då, så har det varit för mig i allafall dom gånger jag köpt objektiv från dom.

/kent

Lånar tråden lite, om man beställer från B&H tillkommer New York skatten då, eller gäller den bara när du handlar på plats?

Bokeh skrev:
Passa på och köp några andra småprylar som filter och dyl, då går paketet i väg som fotoutrustning och inte enbart objektiv, tullen blir billigare då, så har det varit för mig i allafall dom gånger jag köpt objektiv från dom.

/kent

Jag gjorde precis som du säger (fast objektiv och filter är samma tullkategori enligt tullverket) och beställde bl.a ett regnskydd också. Hoppas att det funkar :)

det sura i det hela blir ju den svenska momsen trots allt. blir inte mycket billigare för de saker jag tänkt köpa.

får väl se om någon bekant ska åka dit, det hade varit en helt annan femma.

tull och moms?

tillkommer alltid tull och moms när man beställer från bhphoto? Eller hur kontrollerar dom att det är en produkt man beställt? Dum fråga kanske men går det att komma runt momsen?

Re: tull och moms?

callewikner skrev:
tillkommer alltid tull och moms när man beställer från bhphoto? Eller hur kontrollerar dom att det är en produkt man beställt? Dum fråga kanske men går det att komma runt momsen?

Hmmm.. frågan känns bekant på nåt sätt. Har den kanske diskuterats tidigare? Har du testat sökfunktionen?

Martin F skrev:
Jag gjorde precis som du säger (fast objektiv och filter är samma tullkategori enligt tullverket) och beställde bl.a ett regnskydd också. Hoppas att det funkar :)

Där ser man, då har dom ändrat det nu, objektiv låg på ca: 6-7% och tillbehör ca:3-4% tidigare.

/kent

När jag köpte objektiv m diverse smågrejer från B&H fastnade paketet först hos DHL i Sverige, som ringde och ville veta om det vara digital eller analog utrustning.
- Varför undrar du, sa jag.
- Analoga grejer har en annan, högre tullavgift, sa hon.
- Mitt objektiv jag köpt är digitalt, sa jag.
Och fick en total merkostnad, inkl frakt/moms/avgifter på ca 25% utöver inköpspriset från B&H.

Rätt korkat att ha två tullsatser på digitalt/analogt. Och digitala objektiv; finns det??

Lånar tråden lite jag med,
Jag hade tänkt och handla beg. från utlandet.

förutom tullsats och moms, fins det flera kostnader jag måste tänka på?
En vän sade att man också måste åka och hämta paketet på postcentralen, och betala extra kostnader dära. Vet någon vad dom ligger på ?

Tack på förhand.
Magnus Nygren

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar