Annons

Beställa från Amazon.com

Produkter
(logga in för att koppla)

TheQuo

Aktiv medlem
Jag ska beställa en camera slider så man kan göra snygga åkningar med sin DSLR-kamera. Tänkte beställa en rail från Amazon USA. Priset på Amazon är ca 160 dollar, alltså under 1200 kr. Vilket är ett väldigt bra pris men vad kan "kalaset" i värsta fall gå på? Om man räknar in frakt, tull, moms, avgifter m.m.?
 

Bilagor

  • 2ft%20-12.jpg
    2ft%20-12.jpg
    19.2 KB · Visningar: 733
Det kan inte tillkomma något mer, men ha koll på frakten som sagts och välj ditt billigaste betalsätt (möjlighet). En annan sak är att tänka på fraktbolag, jag betalar gärna lite mer för en säker leverans än drar en lott som UPS saver t. ex är. Jag vet inte vad Adorama har för alternativ.
 
Det kan inte tillkomma något mer, men ha koll på frakten som sagts och välj ditt billigaste betalsätt (möjlighet). En annan sak är att tänka på fraktbolag, jag betalar gärna lite mer för en säker leverans än drar en lott som UPS saver t. ex är. Jag vet inte vad Adorama har för alternativ.

Jag har aldrig beställt från utlandet men det känns väldigt lockande. Även fast avgifter och sådant kanske blir upp mot 30% är totalsumman långt under Svenskt pris. Billigaste som jag hittat i Sverige ligger på 2800 kr med frakt (alltså mer än 1000 kr extra).
Ni som har handlat från Amazon hur går själva betalningen till?
 
Jag har aldrig beställt från utlandet men det känns väldigt lockande. Även fast avgifter och sådant kanske blir upp mot 30% är totalsumman långt under Svenskt pris. Billigaste som jag hittat i Sverige ligger på 2800 kr med frakt (alltså mer än 1000 kr extra).
Ni som har handlat från Amazon hur går själva betalningen till?

Du betalar Amazon för varan och frakt med ditt kredit/bankkort. Vid ankomsten får du betala tull och moms direkt till UPS.

Det brukar stämma ganska bra att ta varans pris x 1,35, så har du totalen.
 
Själv handlar jag av B&H photo om det lönar sig. De har alternativet att de sköter tull och momsinbetalningar. Mycket bra då du får paketet hem färdigt så att säga.
 
Själv handlar jag av B&H photo om det lönar sig. De har alternativet att de sköter tull och momsinbetalningar. Mycket bra då du får paketet hem färdigt så att säga.

Nu har jag hittat en svensk sida som säljer glideskenor: http://www.igus.de/wpck/default.aspx?pagename=drylin_w vet tyvärr inte vad priset är, tänkte skicka ett mail men det verkar som att man måste ha ett företag för att kunna skicka. Får ringa dem på måndag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.