Annons

Behövs en upprensning i forumet

Produkter
(logga in för att koppla)
Mjo, sant, men man kan få bort märkesspecifika frågor till en egen avdelning. Det blir dessutom lättare att kolla igenom informationen som finns där; det finns kanske en miljon exempel på inlägg som liknar varandra till 100% - folk är dålig på att söka före att skriva.

Uppdelningen på en massa olika teknikforum per märke och per det ena och det andra bidrar nog till att bibehålla teknikfixeringen på fs.

Mitt förslag är att vända på steken. Skapa ett teknikforum per 10 bildforum.

jimh skrev:
Fast det tror jag du har fel i. Jag är hyfsat övertygad om att de flesta mer frekventa forumdeltagarna använder andra sätt att läsa än att gå in på enskilda forum. De enskilda forumen är mer en strukturering av arkiv för framtida kunskapssökningar än ett verktyg för att sköta den dagliga kommunikationen.

Det är vad jag tror i alla fall. Och det baserar jag bl a på att det i princip bara är du som brukar prata om det där fenomenet "forumdelar som ingen går in i". Och också att jag iakttagit de trådar där du nämnt det och sett andra skäl till att du då inte fått svar.
Möjligt. Jag läser väldigt sällan under "Canon", eftersom jag inte har en sån själv. Men där finns ju ibland trådar som jag skulle både vilja ta del av, och kunna svara i.

Är man inget data-freak så har man heller ingen koll på hur man bevakar efter nya inlägg heller. Alla såna saker står ju kryptiskt och undangömt, så det är inte lätt att fatta hur det funkar. Jag har inte använt det än i alla fall, hehe.

Makten skrev:
Är man inget data-freak så har man heller ingen koll
http://www.fotosidan.se/forum/search.php?s=&action=getnew är en bra länk. Jag har en länk-knapp i verktygsfältet i min webbläsare som går dit. Ett musklick, så vet jag allt som har hänt i hela världen.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto