Annons

Behöver snabba svar!

Produkter
(logga in för att koppla)

SantaPola

Aktiv medlem
Jag ska köpa ett Canon Speedlite 430EX II idag och det vore jättebra om det kom redan imorgon så jag kan öva med det i helgen. Tänkte först beställa från cyberphoto men då upptäckte jag att det gick att beställa 200kr billigare på b l a fotokungen började jag fundera igen.
Har aldrig beställt därifrån och vet inte hur snabba de är. Cyberphoto har jag beställt ifrån förr men då beställde jag inte mitt på dagen.

Är fotokungen ett säkert ställe att beställa från?
Innan vilken tid ska man beställa för att vara ganska säker på att man får varan nästa dag?
Det känns som att det skulle gå snabbare från cyberphoto då de bara ligger ca 14 mil härifrån.

Fotokungen är billigare men jag har hört en massa på detta forum om att de är sega på att leverera sakerna. Cyberphoto kan man lita på tycker jag så det vore värt att punga ut det lilla extra. Men hör först om de kan få ut det idag.

Chansen att få leverans dagen efter beställning är nog ganska liten, iaf om man inte vill betala extra för leveransen.

Snabbast är det nog om du beställer från t ex B&H i New York. Deras normala leveranstid är 36-48 timmar efter beställning, vilket slår alla svenska företag jag handlat från. Dessutom kör deras firma (UPS) ut prylarna även en lördag, om jag inte missminner mig.

Edit: Såg att du bor i Västerbotten. Beställer du från Cyber kan du hämta hos dem i Umeå.

Du måste ringa en leverantör och få dom att skicka det som rekommenderat brev till dig om du ska få det till nästa dag. Annars tar det normalt tre dagar eller mer att få något hemskickat från de flesta svenska leverantörerna....

Du måste ringa en leverantör och få dom att skicka det som rekommenderat brev till dig om du ska få det till nästa dag. Annars tar det normalt tre dagar eller mer att få något hemskickat från de flesta svenska leverantörerna....

Beställer man från cyberphoto har man alltid grejorna dagen efter om de har dem i lager.

Beställer man från cyberphoto har man alltid grejorna dagen efter om de har dem i lager.

Bara om man beställer innan kockan 13.00

Angående Scandinavianphoto och Fotokungen så har jag handlat flera gånger från båda leverantörerna och Fotokungen vinner, men man måste ringa dom, Scandinavian tycker jag är riktigt sega, men det gäller iofs butiken i Stockholm.

Bäst är ändå Cyber ;)
/M

Tänkte beställa från Cyberphoto nu och skriva meddelande i leveransen om det går att skicka varan idag. Varför tillkommer det en avgift fastän det är fraktfritt? Postpaket lr hempaket?

"Alltid" tror jag inte riktigt på. Det förutsätter nog att du har tur -- och att prylarna är så små att de går att skicka som brev. Det enda Cyber lovar är ju att de skickar "inom en arbetsdag". Och det är mycket sällan postpaket går så snabbt som på 24 timmar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar