Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver råd till köp av Nikon d70

Produkter
(logga in för att koppla)
Min direkta tanke är att det verkar mycket:

D70: 3500-5000 (beroende på ålder och skick)
18-70: 2000-2500
50: 800
SB600: < 2000

=> 8000 - 10000 i lösa delar. I paket ska man räkna lågt.

Det står inget om skicket på grejerna.

Som sagt beror det ju på vilket skick sakerna är i..ålder,antal exponeringar mm.

För "kittet" som annonsen avser hade jag nog betalat 7000-8000kr om allt var i bra skick.

Jag tycker att priserna på D70 är aningens höga. Många vill ha 5500kr för ett två år gammalt hus som kan ge upp när som helst och då kostar lagningen mer än mellanskillnaden upp till en ny D70.

Alla trodde att det skulle bli köparens marknad på en D70, men det blev inte så pga. alla leveransproblem med D200. Jag måste få tag i en fin beggad D70 innan påsk, undrar hur det ska gå till om jag inte köper en ny och är nöjd med att ha garanti (reklamationsrätt) i tre år.

Fråga honom genom mail. Den är ett år gammal, ungefär 11000 exponeringar, varvar räkneverket en gång men hade inte använt den mycket mer sen dess. Skicket ska vara bra.

Ska jag försöka pruta ner till 8500 :-? och om inte det går får jag fortsätta leta.

Det beror på om du vill ha 50mm + blixten & tycker de är värt pengarna, då låter det ok för mig .. men om du bara vill ha D70 + kitt-gluggen ..

Jag bevakade annonser i ca. en månad & fick tillslut en D70 + 18-70 + 1GB minne för 6000:-

Du får en ny D70s med kit-objektivet för 9875:- på cyberphoto.se så jag tycker du skall pruta eller vänta på en annan annons.

Såg nu en annons här på fotosidan för 6500:- nu (inte min annons) .. och här en till, också den för 6500:- inte heller den min ;-)

Lycka till!

Senast ändrad:
ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto