Annons

Behöver köphjälp om lite olika märken mm...

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan...

Tänkte först köpa en Nikon d80 men hittade inte någon bra begagnad till ett vettigt pris.

Nu undrar jag därför vad motsvarigheten till d80 är i Canons utbud.

Funderade oxå på att köpa en d60 och undrar därför oxå vad motsvarigheten till den är...

En annan fråga är om nikons 18-105 är mer ljuskrävande än 18-55 om det är det , i vilken utsträckning är det då??

Hejsan...

Tänkte först köpa en Nikon d80 men hittade inte någon bra begagnad till ett vettigt pris.

Nu undrar jag därför vad motsvarigheten till d80 är i Canons utbud.

Funderade oxå på att köpa en d60 och undrar därför oxå vad motsvarigheten till den är...

En annan fråga är om nikons 18-105 är mer ljuskrävande än 18-55 om det är det , i vilken utsträckning är det då??

Det går inte rakt av att säga att den ena eller andras motsvarighet.

Tittar man på vilka tillverkarna riktar sig till så skulle D80 vara rätt lik 40D från Canon, samma storlek och handhavande. Bildkvalitetsmässigt blir det svårt att se skillnad tror jag.

D60 är ungefär som en canon 450D..nästan.

Förstår inte det om ljuskänslighet. Har inte de samma bländaromfång? Dåå är inte det någon skillnad men 18-105 har väl stabilisering så det gör att du kan ha lite längre slutartid i dåligt ljus men ändå få en hyfsat till väldigt bra skärpa utan rörelseoskärpa.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar