Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver jag en UDMA-kortläsare?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det låter ju hoppfullt men jag är ändå skeptisk - att de verkliga prestanda skulle överträffa tillverkarens uppgifter har väl aldrig hänt tidigare i data-världen! :)

Jag får väl ta och köpa och installera en så jag får vet hur det verkligen är.

Hm.. förlåt för att återuppväcka en gammal tråd, men vart hundan kan man få tag i en FW baserad kortläsare idag för CF kort? Verkar ju försvunnit överallt.

FW är ganska dött i dagens läge på PC sidan. USB har tagit över och inte många tillbehör, kameror har FW länge.

FW är ganska dött i dagens läge på PC sidan. USB har tagit över och inte många tillbehör, kameror har FW länge.

Jo men då jag är Mac-baserad och tycker USB 2 är för slött så är FW högaktuellt för mig. Men verkar iaf vara toksvårt att hitta FW baserade minneskortsläsare.

Någon som vet om det finns en minneskortläsare för Compact Flash att få tag i som har thunderboltanslutning för nya Mac? Har inte lyckats hitta någon

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar