mayro
Aktiv medlem
Njaa.. Du börjar ju även bygga ett system då du bestämer kamera... Så du bör ju ha bra koll på objektivfrågan också redan ifrån start rätt ordentligt.. Det är det dyraste på fotoresan ju.. Kamerahuset är det billigaste.... Så dom objektiv du ev köper sedan går att använda även då du uppgraderar sedan.... Där är en tillkommande faktor av stor betydelse ..... Så nån tusenlapp billigare idag kan kosta rätt mycket sedan då man bundit sig vid ev en typ av kamera med en viss typ av objektiv om man sedan vill byta "väg" ... Detta kan ju på vissa märken som jag förstått saken skilja även inom märkets egna modeller.. Men mer om sådant kan andra betydande mer om än jag.. jag har bara läst om detta under mina funderingar innan jag bestämde mig för mitt märke...
Så tänkt gärna aningen vidare än en tusenlapp hit eller dit..
Och ett råd. vad du än gör. Skippa inte bildstabiliseringen PGA ekonomiska val.. .. Det kommer du ångra bittert tror jag... Så köper du Nikon. Se till att det står VR på objektivet och inte utan VR...
man inser inte hur värdefull bildstabiliseringen är förän man börjar fota...
Så tänkt gärna aningen vidare än en tusenlapp hit eller dit..
Och ett råd. vad du än gör. Skippa inte bildstabiliseringen PGA ekonomiska val.. .. Det kommer du ångra bittert tror jag... Så köper du Nikon. Se till att det står VR på objektivet och inte utan VR...
man inser inte hur värdefull bildstabiliseringen är förän man börjar fota...