Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver hjälp..

Produkter
(logga in för att koppla)

Abelsson

Ny medlem
Tjena..

Första inlägget och behöver lite hjälp..

Har hafft en Minolta 5D i några år med "basic" kit objektiv till. Har ledsnat på dessa gluggar och började kika efter alternativ.

Nu är det så att min far har ett par riktigt bra äldrer objektiv till Pentax . ( analoga ).

Va bra tänkte ja.. "gamla" Pentax objektiv skall passa på nya Pentax hus har jag fått höra..

Sagt och gort..

Idag inhadlades en K200D.. Och visst fattningen är densamma, med det går inte att ta nåra bilder. Det blinkar bara ett F i den svartvita skärmen. Kan tänka mig att detta F betyder failure eller nått liknande.. Vill inte slita upp instruktionsböckerna m,m.. Går det inte att använda dom gamla goa gluggarna är det inte intressan, och jag kommer då att lämna tillbaka kameran..

Kan man avaktiva nått i menyn så dessa gama objektiv går att använda, Det räcker tydligen inte att bara välja M som i manuellt bland programmen.. Men att jag är tvungen att helt manuellt välja bländare slutare m,m är jag införstådd mä.. Men som sagt.. Det blinkar bara ett stort F i skärmen, och jag kan inte ändra på nått så länge objektivet är monterat på huset..

Tacksam för råd..

//Daniel

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar