LisaH
Medlem
Har idag inhandlat en bärbar dator. Jätteskönt tänkte jag, nu kan man sitta och pula med hemsidan precis vart man känner för det. Ända tills jag upptäckte att den i det närmaste suger (ursäkta uttrycket) när det kommer till att visa bilder. Vid vanlig surfning ser sidorna klara och fina ut, men när det kommer till att visa/redigera bilder (särskilt s/v bilder!) klarar den inte av att återge bilderna vidare bra. Det blir gryningt, men framför allt så återger den färgerna väldigt dåligt.
Min fråga är nu om det är ett vanligt problem om laptops? Kanske någon som har tips på dator som klarar detta bättre? (Min är en hp pavilion zv5479 om det är till någon nytta) Kan jag göra något själv med inställningarna? Har försökt lite själv, men utan någon vidare framgång.
Tack så länge.
//Hälsningar från en aningens deppig Lisa...
Min fråga är nu om det är ett vanligt problem om laptops? Kanske någon som har tips på dator som klarar detta bättre? (Min är en hp pavilion zv5479 om det är till någon nytta) Kan jag göra något själv med inställningarna? Har försökt lite själv, men utan någon vidare framgång.
Tack så länge.
//Hälsningar från en aningens deppig Lisa...