Annons

Behöver hjälp crt eller laptop skärm

Produkter
(logga in för att koppla)
stefohl skrev:
Nu är det inte självklart att licensvillkoren är utformade så att det blir en piratkopiering.
- cut -
Vi är helt överens. Jag sa bara:

Naturligtvis helt i överenstämmelse med licensvillkoren för kompisens programvara...
Detta triggade Jespers sarkastiska inlägg och jag gjorde en rätt vid, extensiv tolkning för att poängtera min åsikt; piratkopiering är inte att jämföra med triviala trafikförseelser.

Härligt och se när ni supportar varandra så fint... ;-)

Mvh/Lars-Erik

Det ena ökar risken för dödsolyckor och den andra att avundsjuka människor riskerar hjärtinfarkt, så det är väl på ungefär samma nivå...*ironi*

/Maverick

alfin skrev:
Men, det är ju bra att vi nu fått bekräftat att Fotosidan, representerad av forumvärden Jesper Ekvall, supportar och ställer sig bakom piratkopiering av programvaror för bildbehandling!

Det var nog den dummaste tolkning jag hört idag, men
Okej...What ever makes you happy.

Fortsätt du att moralisera över andras beteende, helt okej. Men jämnställ inte mig med Fotosidans officiella ställningstagande till piratkopiering.

Det är inte heller min, då jag köper min programvara, men lite lattitud finns det och i detta fallet är den applicerbar.

Jeppe skrev:
Det var nog den dummaste tolkning jag hört idag, men
Okej...What ever makes you happy.

Fortsätt du att moralisera över andras beteende, helt okej. Men jämnställ inte mig med Fotosidans officiella ställningstagande till piratkopiering.

Det är inte heller min, då jag köper min programvara, men lite lattitud finns det och i detta fallet är den applicerbar.

Ja, man kan inte annat än förvånas... Hur svårt kan det vara att förstå att dina uttalanden är intimt förknippade med siten du representerar?

Eftersom du är av en annan åsikt än mig och du väljer att inte acceptera mina förklaringar ber jag att få tacka för mig i denna diskussion. Den leder ingenstans.

Jewster skrev:
Sen vad gäller dina andra frågor är det väl så att crt-skärmar än så länge ger bättre bildkvalitet än plattskärmar. Framförallt bättre än laptopskärmar.

Stämmer det? Skulle laptopskärmar skilja sig från andra plattskärmar? Vad jag sett så ligger laptoparna långt före i utvecklingngen när det t.ex. kommer till upplösning. 15-tumsskärmar med uxga osv ser man inte mycket av på borden. men det kanske finns andra dåliga kvalliteer?

Min fråga är seriös då jag funderar på att köpa en laptopskärm själv till mitt dataprojektorbygge...

Överlag sitter det i bärbara datorer billiga skärmar för att hålla nere kostnaden för systemet. Att upplösningen ofta är hög beror förmodligen mer på att det gör sig bra i siffror än att det ger en fördel för användaren. Jag ser hellre en "bra" skärm (kontrast, färgåtergivning osv) med lite lägre upplösning. Men eftersom det inte går lätt att kvantifiera bildkvalitet annat än i upplösning efterfrågas just det och inget annat, på precis samma sätt som "megapixlar" är allt av intresse hos en digitalkamera.

Jag har ingen djupare insikt i olika elektronikföretags affärsstrategier, nej.

Dock tycker jag mig se en vridning mot att prylar (åtminstone konsumentelektronik och liknande) säljs mer och mer på specifikationer, det må vara datorer, kameror, tv-apparater eller vad som helst. Förmodligen beror detta på att stora delar av försäljningen sker över internet eller i stora kedjor där personalen kanske inte har lika stor kunskap om vad de säljer (det är nog svårt att hålla sig uppdaterad på såväl elvispar som torktumlare, datorer och kameror).

Men det kanske bara är så att jag börjar bli lite cynisk.

ANNONS