Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver ett hus... råd mig.

Produkter
(logga in för att koppla)

Sture E.

Aktiv medlem
Om jag säger så här, jag är ganska kluven; tycker att Canon har ett mycket bra dynamiskt omfång, samt att Nikon har genomgående högre skärpa. Nu jämför jag med "gamla" Nikon F4 och EOS-3. Dvs en kamera som ger gedigna bilder även med ett ordinärt objektiv. Jag vill inte lägga mer än 5000 kr på huset. Mitt sätt att fotografera är att fånga ögonblicket direkt, helst svartvitt, och att göra så få förändringar som möjligt i Ps. Då känner jag att man är back to basic.
Råd mig gärna, men tala oxå om varför. Jag är en suverän amatör som söker den traditionella vägen i den digitala vågen.
Tackar på förhand gör jag
Sture - en värdelös fotograf som älskar sin kamera...
 
Hus till vad då?
Om jag säger så här, jag är ganska kluven; tycker att Canon har ett mycket bra dynamiskt omfång, samt att Nikon har genomgående högre skärpa. Nu jämför jag med "gamla" Nikon F4 och EOS-3. Dvs en kamera som ger gedigna bilder även med ett ordinärt objektiv. Jag vill inte lägga mer än 5000 kr på huset. Mitt sätt att fotografera är att fånga ögonblicket direkt, helst svartvitt, och att göra så få förändringar som möjligt i Ps. Då känner jag att man är back to basic.
Råd mig gärna, men tala oxå om varför. Jag är en suverän amatör som söker den traditionella vägen i den digitala vågen.
Tackar på förhand gör jag
Sture - en värdelös fotograf som älskar sin kamera...