Gnutte
Aktiv medlem
Köpte en blixt nyligen av en kille som sålde allt för att köpa en kompakt kamera. Han var inne på en Canon S90. Mmmm jag funderade lite efter att suttit i bilen på väg hem att hur ofta orkar man konka på sin systemare. Jag har min förkärlek till motorsport så där är DSLR det bästa tycker jag men som sagt det är inte allt. Jag känner att jag ibland inte orkar ta med systemaren "canon 50D" just för att den är lite klumpig. Har även ägt en 400D tidigare så känner att nä orkar inte byta ner i det segmentet. Har sneglat lite på G11 men då känns det som att då är det bättre att ha kvar 50D. S90 kan man ju lägga i fickan. Vi har en Sony W275 som kompakt med ok bilder men inget mera. Så i nuläget känns det som om man skulle klara sig med en kompakt så blir det nog mer bilder på familjen än att hålla på att rigga upp allt på 50D för att ta lite bilder. Kommer inte ha något komplement till 50D då S90 kostar så mkt så det blir bara en kamera. "räknar inte in Sonys
"
Vad säger ni som sålt er systemare för att gå över till kompakt istället, var de värt det?
Vad säger ni som sålt er systemare för att gå över till kompakt istället, var de värt det?