ANNONS
Annons

begränasad budget till avancerad amatör.

Produkter
(logga in för att koppla)

Wupi

Aktiv medlem
jag har ca 12000:- att handla kamera utrustning för. Jag sitter och bollar olika ideer fram och tillbaka, vore kul om någon kunde komma med vettiga förslag på det jag skrev.

Jag gillar att fotografera action, men som fotograferar just nu allt mellan himmel och jord.

Det jag vill ha är
Ett kamera hus,
Ett objektiv i lite högra klass,
Finns det pengar kvar så ska det inhandlas,
Blixt,
Teleobjektiv,
BatteriGrepp.

Tack på förhand /Erik

Det finns givetvis många olika kameror att föreslå. Men om du handlar från t ex brittiska www.warehouseexpress.co.uk får du en Canon 40D för lite drygt 6000 kr. Enligt min mening extremt prisvärt och en hyfsad slant över till objektiv. Kameran är lämplig just till "action" eftersom den kan ta ganska många bilder per sekund och har mycket snabb och exakt autofokus.

okej, just 40d kanske är strategiskt smart att vänta med till 50d kommer så att dom antagligen sjunker lite til?
/ E

okej, just 40d kanske är strategiskt smart att vänta med till 50d kommer så att dom antagligen sjunker lite til?
Det skulle man iofs kunna hoppas, men så långt under 6000 kr kommer priset nog inte. Risken är snarare att kameran tar slut, eftersom den inte tillverkas längre -- och 50D kostar ju dubbelt så mycket.

jag har ca 12000:- att handla kamera utrustning för. Jag sitter och bollar olika ideer fram och tillbaka, vore kul om någon kunde komma med vettiga förslag på det jag skrev.

Jag gillar att fotografera action, men som fotograferar just nu allt mellan himmel och jord.

Det jag vill ha är
Ett kamera hus,
Ett objektiv i lite högra klass,
Finns det pengar kvar så ska det inhandlas,
Blixt,
Teleobjektiv,
BatteriGrepp.

Tack på förhand /Erik

Ett tips är att köpa en begagnad 20D alt 30D, du får där otroligt mycket kamera för pengarna och du kommer få råd att köpa ett riktigt bra objektiv till det. i prisklassen 8000 - 9000 kr. vad du ska köpa för objektiv är istortsätt omöjligt att säga..utan det får ju dina behov styra...men då får du ett jäkligt kit. Det är idiotiskt att köpa nytt om man har begränsad ekonomi o ändå vill ha bra grejer. Vänta med alla andra saker tills du får in cash..köp inte allt på engång om du får kompromissa för mycket..det blir bara dyrare i längden att göra så

Begagnad Nikon D200 - då får du vädertätat hus om du skall fotografera action. Detta har inte Canon 20/30/40/50D. Annars är det mer en smaksak mellan kameratillverkarna.

Objektiv som nämnts (tamron 28-75) är ett skarpt och trevligt objektiv. Sedan får du väl leta på någon beg Sigma 70-200/2.8 alt Nikon 80-200/2.8 för lite snabb AF.

// Maxe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar