Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begköp: Nikon D40, bra pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zano

Ny medlem
Hej, har hittat en Nikon D40 som jag hade tänkt börja fota lite med. Jag är nämligen helt grön inom området, men han begär 4000:- + att jag betalar frakten med posten.

Det följer bland annat med;
Objektiv, AFS DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5-6g ED II
Kamera Väska
Minneskort 2 GB
Laddare
Alla papper och så vidare!

Är detta ett bra pris? Såg att man kunde hitta kameran med objektiv ny för runt 4800:- på internet.

Vad tycker ni?

MVH!
Jonas Thelin

Det låter rimligt.

Du bör kolla hur många exponeringar som gjorts med kameran. För det går väl med D40 också? Någon? Är det väldigt många bör det påverka priset.

Per.

Per Strömgren: Okej, ska höra med killen!

Jonas Ytterfors: Är det ett bra pris? D50 är väl en ganska gammal kamera?

Zano skrev:
Hej, har hittat en Nikon D40 som jag hade tänkt börja fota lite med. Jag är nämligen helt grön inom området, men han begär 4000:- + att jag betalar frakten med posten.

Det följer bland annat med;
Objektiv, AFS DX Nikkor 18-55mm f/3.5-5-6g ED II
Kamera Väska
Minneskort 2 GB
Laddare
Alla papper och så vidare!

Är detta ett bra pris? Såg att man kunde hitta kameran med objektiv ny för runt 4800:- på internet.

Vad tycker ni?

MVH!
Jonas Thelin

Om din ekonomi inte tillåter att du köper nytt,
tillåter den då att du får något du inte vill ha till ett pris av 4000kr bara för att du har köpt det begagnat av en okänd på nätet.

På din fråga låter det som om andra okända människor på Fs ska avgöra om du får vad du vill ha eller inte !!!
/Thomas..

ANNONS