Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Begagnatpris på CANON Eos 300D?
- Trådstartare fluffan
- Start datum
Joakim A
Aktiv medlem
fluffan skrev:
Funderar på att köpa en CANON Eos 300D , men begagnat isåfall.
Vad skulle ni tänka er att betala för en begagnad CANON Eos 300D?
Runt 4-4500 brukar de ligga på. Nypris är runt 5500-5800.
Dessa summor jag nämnt brukar vara inkl kitobjektivet.
// Jocke
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Det som är viktigt i sammanhanget är ju hur många bilder kameran "gått" och vad som ingår.
Har inte sett de priser som nämns ovan med kitobjektivet.
Roine
Det som är viktigt i sammanhanget är ju hur många bilder kameran "gått" och vad som ingår.
Roine
Joakim A
Aktiv medlem
roinek skrev:
Hej
Roine
Jag har sett åtminstone 5 exemplar med denna prissumma.
Visst, det är viktigt med "runtime" också
// Jocke
bluepile
Ny medlem
roinek skrev:
Ursäkta en nybörjarfråga, varför är det viktigt hur många bilder en kamera har tagit. Vad slits s.a.s.? Har en kamera en maxlivslängd som kan mätas av antal tagna bilder?
Mvh/Göran
Joakim A
Aktiv medlem
bluepile skrev:
Ursäkta en nybörjarfråga, varför är det viktigt hur många bilder en kamera har tagit. Vad slits s.a.s.? Har en kamera en maxlivslängd som kan mätas av antal tagna bilder?
Mvh/Göran
Allt slits ju, men det viktigaste är väl slutaren som tål minst 50.000 expnoeringar på en 300D.
// Jocke
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Digitala systemkamror har en slutare som är mekanisk, på en D30 börjar den ge sig vid ca 30 000 exponeringar, och på en D60 upp emot det dubbla.
Vet ej på en 300D.
På proffshusen, typ 1D så har jag hört ca 150 000 exponeringar.
Detta var ju inga problem på filmbaserade kamror, man tar ju betydligt mer med digitala, de e som med lådvin, det bara blir lite mer än tidigare liksom.
Det går fort ett par hundra bara på tester, man tar bilder oftare och gärna fler vid varje tillfälle.
Roine
Digitala systemkamror har en slutare som är mekanisk, på en D30 börjar den ge sig vid ca 30 000 exponeringar, och på en D60 upp emot det dubbla.
Vet ej på en 300D.
På proffshusen, typ 1D så har jag hört ca 150 000 exponeringar.
Detta var ju inga problem på filmbaserade kamror, man tar ju betydligt mer med digitala, de e som med lådvin, det bara blir lite mer än tidigare liksom.
Det går fort ett par hundra bara på tester, man tar bilder oftare och gärna fler vid varje tillfälle.
Roine
lostartist
Aktiv medlem
Kan man byta slutaren ? Blev lite rädd att min kamera kommer gå i graven snart.
fluffan
Aktiv medlem
Såg denna annons, killen vill ha 5800:- för den, vad skulle ni ge?
Canon EOS 300D med Sigma 70-300 DL macro objektiv och ett Transcend 256 Mb Minneskort.
Alla orginaltillbehör finns med:
Manual, Nackrem, Batteriladdare och ett batteri, Videokabel,Usb-kabel, Original mjukvara.
Allt är mycket välvårdat och i mycket gott skick.
Canon EOS 300D med Sigma 70-300 DL macro objektiv och ett Transcend 256 Mb Minneskort.
Manual, Nackrem, Batteriladdare och ett batteri, Videokabel,Usb-kabel, Original mjukvara.
fluffan
Aktiv medlem
Och vad skulle ni tänka er att ge för den här Canon EOS 300D kameran ?
"Jättefin kamera endast lite använd i nyskick med batterigrepp plus
att du får med ett 256 MB CF minne +
ett Hoya HMC UV (Skylight)Filter + ett Original Canon
Lens Hood motjlusskydd och alla tillbehör som:
Batteripack BP-511, laddare, rem, videokabel, USB-kabel, lock.
Programvaror: EOS Digital Solution Disc, Adobe Photoshop Elements 2.0 Disc."
Killen vill ha 7600:-
Joakim A
Aktiv medlem
fluffan skrev:
Såg denna annons, killen vill ha 5800:- för den, vad skulle ni ge?
DL-objektivet kostar ca 800-1000 kr beg. Så priset är inte så högt iaf. Kanske lite billigare.
Joakim A
Aktiv medlem
fluffan skrev:
Och vad skulle ni tänka er att ge för den här Canon EOS 300D kameran ?
300D + kitobjektiv runt 5000, batterigrepp runt 800, filter 100 kr. Jag skulle ge kanske runt 6000 :-
// Jocke
Joakim A
Aktiv medlem
fluffan skrev:
Jocke, vilken av dessa kameror är det mest värt att köpa? (om de nu finns kvar)
Ingen av dem tyvärr. Sök upp en annons med en person som säljer kitobjektiv och kamera till rimligt pris, det tjänar du mer på. Även om du tycker priset r bra, pruta några hundralappar så har du glass i solskenet i en vecka också
DL-objektivet är inget att hurra för och ger bara telebrännvidden. Du har nog mer nytta av kitobjektivet till att testa med.
Kom ihåg att kamerahuset är en förbrukningsvara som du inte kommer ha kvar om ett par år, då det finns överlägsna modeller på marknaden då. Objektiv däremot kan man lägga några kronor extra på då de kan användas på framtidens kamerahus också (om de inte byter standard, vilket inte händer så ofta).
// Jocke
Joakim A
Aktiv medlem
Linda:
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=22810
Där har du en bra början. Kom dock ihåg att hus + lins finns för 5800 nytt. Så pruta vilt! Finns billigare också, men det var det billigaste jag hittade här på FS tror jag.
Blocket har ett par också. Om du dock ser FÖR billiga kamerahus, var på din vakt då det finns en del som lurar folk på pengar.. 2500 är inte rimligt tex
// Jocke
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=22810
Där har du en bra början. Kom dock ihåg att hus + lins finns för 5800 nytt. Så pruta vilt! Finns billigare också, men det var det billigaste jag hittade här på FS tror jag.
Blocket har ett par också. Om du dock ser FÖR billiga kamerahus, var på din vakt då det finns en del som lurar folk på pengar.. 2500 är inte rimligt tex
// Jocke
Fia-Mia
Aktiv medlem
Du kan läsa lite mer i denna tråden:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=34723&perpage=15&pagenumber=11
Jag köpte för en vecka sen, en 300D med kitobjektiv som gått 4100 exp och jag prutade ner den från 6000kr till 4500kr.
Jag köpte denna mycket pga att den fanns nära mig så jag slapp posten samt att den gått såpass lite.
Annars hade nog det mest ekonomiska varit att vänta, men våren är ju kul att ta många kort på!
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=34723&perpage=15&pagenumber=11
Jag köpte för en vecka sen, en 300D med kitobjektiv som gått 4100 exp och jag prutade ner den från 6000kr till 4500kr.
Jag köpte denna mycket pga att den fanns nära mig så jag slapp posten samt att den gått såpass lite.
Annars hade nog det mest ekonomiska varit att vänta, men våren är ju kul att ta många kort på!
fluffan
Aktiv medlem
Canon EOS 300D 6 Megapixels Digital Systemkamera säljes.
Inköpsdatum 25/10 2004. Garanti kvar.
Tillbehör:
Optik 18-55 mm
UV-filter
Motljusskydd
256 MB Compact Flash-kort
Kortläsare för Compact Flash-USB 2.0
Kameraväska
Bildredigeringsprogram Adobe Photoshop Elements
Vad kan ni tänka er att ge för den, försökte med 5000 kronor, men det tyckte han var för lågt.
Inköpsdatum 25/10 2004. Garanti kvar.
Tillbehör:
Optik 18-55 mm
UV-filter
Motljusskydd
256 MB Compact Flash-kort
Kortläsare för Compact Flash-USB 2.0
Kameraväska
Bildredigeringsprogram Adobe Photoshop Elements
Vad kan ni tänka er att ge för den, försökte med 5000 kronor, men det tyckte han var för lågt.