Annons

Begagnatmarknad Canon-optik

Produkter
(logga in för att koppla)

Majorskan

Aktiv medlem
Jag har sökt efter begagnatmarknad för Canon-optik.

Jag är ute efter teleoptik 300/2,8 IS, 300/4 IS, 400/5,6 alt 100-400 IS

Finns det överhuvudtaget någon som säljer de dyrare objektiven begagnat? (400/2,8 IS, 500/4 IS med flera)

Är det troligt att Canon kommer med nya objektiv under året? ev 400mm/5,6 IS alt 500mm/5,6 IS, 400mm/4 IS...

Sista frågan, Hur är ekonomimärkenas liknande objektiv i jämförelse? (sigma, tamron...mm)

Det var allt för mig för den här gången..

lycka till med fotandet../Raz
 
Marknaden för långa stora teleobjektiv är liten i Sverige. Däremot brukar det titt som tätt dyka upp både 300/4L och IS-versionen här bland radannonserna på FS. Likaså med 100-400.

Sigma har ett 500/4.5, som är ganska bra, men kostar en hel del pengar, så mycket att det är bättre att köpa ett begagnat EF 500/4.5L.

Canon har redan ett 400/4 IS, med tillägget DO.

EF 500/5.6 IS hade varit ett grymt objektiv, kanske med en prislapp på 20.000:-
 
Nej dom är väl inte speciellt billiga. Kanske går det att pruta?

Annars verkar det vara väldigt dyrt med begagnat hos fotohandlare. Priserna skiljer inte så mycket jämfört med köp av nya dito utomlands.
 
Det var ju ett 500IS till salu här för kort tid sedan,, men visst dem dyker inte upp många ggr per år.

Kolla beggmarkanden i Norge OM DU har NÄRa till gränsen, de har ofta långt lägre priser än oss här MEDräknat valutan!
Ex,vis:http://www.foto.no/bruktmarked/
Eller vad sägs om en lite använd 10D + canon zoomoptik + 256mb för 5300,-NOK;),, eller en lite använd 1D för 9000,-NOK,,,

Jag blir inte förvånad om det kommer nya högpresterande och fasta IS,linser i slutet av året! Jag tror spec, på 400 f4,5 IS eller möjligtvis 500 f5,6IS,, Tror nog Canon har förstått att det finns ett stort gäng potentiella "semiProffs" som betalar Lite mer.

Men hur som helst så hade jag kikat efter en beggad 500 f4IS,, den beggad är nog inte så farligt mycket dyrare än en ev ny skapelse. Jesper Ekvall tror på runt 20tkr Jag tror på ca 23tkr och kanske upp till 30tkr I SVErige och SEK under introduktionsåret alltså;)


/MVH Niclas,
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.