patrikmalmberg
Aktiv medlem
Varför är det så få begagnade Canon 1D ute på marknaden? Fanns det för få ute, eller behåller dom som hade 1D den när dom köper 1DMkII? Om dom fanns, vad borde priset ligga på isåfall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
patrikmalmberg skrev:
Varför är det så få begagnade Canon 1D ute på marknaden? Fanns det för få ute, eller behåller dom som hade 1D den när dom köper 1DMkII? Om dom fanns, vad borde priset ligga på isåfall?
Niclasfoto skrev:
Jag räknar med att det är lite svårt att sälja en 1d för över 20000,- här i SE numera..
Jaga skulle inte betala mer än 16 för ett ok ex...dubbelt upp= en markII (ca
froderberg skrev:
Autofokusen på 1D är precis som med 1V och 1Ds - en av de bästa och snabbaste som finns. Otroligt bra även om 1D mark II är bättre.
danielstenholm skrev:
Jag blir nämligen så trött på autofokusen på min D60 när jag plåtar action (vindsurfing, fotboll, handboll, m.m). Massor av bilder är helt felfokuserade.
Är det dålig autofokus på D60 eller är det jag som inte kan plåta? (kör med Sigma 70-200/2.8 EX)
Har till och med funderat på en begagnad Kodak DCS520/Canon D2000 för att få en kamera med snabbare autofokus, men nu finns ju 20D som väl ska vara rätt bra också...
Är det nån som vill jämföra autofokusen på D60, 10D, 20D, 1D och DCS520/D2000?
Är det större skillnad mellan D60 -> 10D än mellan 10D -> 20D?
Är det någon som hellre rekommenderar DCS520/D2000 före 10D eller 20D för actionfoto publicerad på webben?
Mvh
Daniel
danielstenholm skrev:
Jag blir nämligen så trött på autofokusen på min D60 när jag plåtar action Mvh
Daniel
danielstenholm skrev:
Har till och med funderat på en begagnad Kodak DCS520/Canon D2000 för att få en kamera med snabbare autofokus, men nu finns ju 20D som väl ska vara rätt bra också...
Är det nån som vill jämföra autofokusen på D60, 10D, 20D, 1D och DCS520/D2000?
Är det större skillnad mellan D60 -> 10D än mellan 10D -> 20D?
froderberg skrev:
Jag är övertygad om att det är en 20D som du ska ha. Den har en snabb och säker autofokus och dessutom snabb motor.
Autofokusen i 10D/300D är inte långsam, men inte heller lika snabb som i 20D och har dessutom svårt med motljus.
DCS520/D2000 är absolut inget att satsa på.
danielstenholm skrev:
ovetenskapliga undersökningar verkar ISO 3200 på 20D nästan vara bättre än ISO 800 på D60. Kan det stämma?
Carlos skrev:
Bytte min D30 (samma autofokus som D60) mot en D2000 (1n hus) och ångrar mig inte! Skillnaden är enorm, autofokus, snabbhet, respons. Har även jämfört mot en 10D som även den känns som en leksak i jämförelse. Klarar man sig med 2 MP (rena sådana dock!) så är D2000/DCS520 helt klart ett vettigt alternativ. 1D (II, s) är såklart bättre men helt andra priser. 20D har jag inte provat, kanske blir det den som får mig att byta!
danielstenholm skrev:
Jag blir nämligen så trött på autofokusen på min D60 när jag plåtar action (vindsurfing, fotboll, handboll, m.m). Massor av bilder är helt felfokuserade.
Är det dålig autofokus på D60 eller är det jag som inte kan plåta? (kör med Sigma 70-200/2.8 EX)
Mvh
Daniel
Carlos skrev:
Batterier går att köpa nya idag för dryga tusenlappen (som dessutom har tre gånger högre kapacitet än orginalbatterierna).