Annons

begagnad D30

Produkter
(logga in för att koppla)
D60 för 26.000:-

www.computeruniverse.net kan man få en D60 för ungefär 26.000:- inkl frakt och tysk moms. Detta är baserat på det preliminära priset. En D30 kostar ca 22.400:-. Någon som har erfarenhet av att beställa därifrån, eller från tyskland överhuvudtaget? Hur är det med stickproppar och sådant? Samma standard som i Sverige förmodar jag?

1 Avsende handla i USA... På 70-80 talet var det väldigt poppis att handla i NY (kamera med mera) för att det var SÅÅÅÅÅ Billigt...
Men ett ökänt knep då var att sälja på en massa andra tillbehör.,... Så att det till slut blev lika dyrt... Detta var framförallt i de lite mindre butikerna...
Samma "knep" används ofta på Mallorca och andra ställen också... Inget är nytt under solen..

2 Som vi sa... Eller ja vissa sa... Kommer D60 ligga strax över D30 idag... Om de skall behålla D30 i sotrtimentet måste den ner ett gäng tusenlappar

Tittar du på en EOS 1 och vad den kostar som samt begagnad och sedan anpassar samma diff (mellan bnytt och begagnat) på D30 borde man kunna få fram det ungefärliga priset för en beg D30 (kanske den kommer ligga lite lägre som begagnad då det är en digital kamera)

MAn kan få en D30 för 29 000 Inkl moms... Säg att D60 hamnar på 35 000... Så jag gissar på att D30 hamnar mellan 20 och 25 000 inkl moms inom någon några månader...

För att avlsuta gissningsleken så skulle det vara roligt att veta ungefär vad en proffskörd EOS 1 (av senaste modellen) kostar och vad en ny kostar...

*jonas med bara G på matte C*

Varför måste den vara proffskörd??

En ny EOS-1v kostar 18200:- (tyskland)

En Begagnad kostar runt 13000:- på e-bay (tyskland). Dvs. 71% av nypriset

En ny EOS D30 kostar 21800:-

En begagnad D30 kostar runt 18000:- på e-bay (tyskland). Dvs. 82% av nypriset.

Dock är detta ett litet höftskott för det finns ju både billigare och dyrare exempel.

D60 kostar förresten 3250 € = 29500:- i Tyskland... Skynda er! ;) :D

Maverick28 skrev:
... Som vi sa... Eller ja vissa sa... Kommer D60 ligga strax över D30 idag... Om de skall behålla D30 i sotrtimentet måste den ner ett gäng tusenlappar

Jag var inne på Scandinavianphotos hemsida och där fanns inte D30 kvar. Antingen har Canon tagit den ur sortimentent eller så har de gjort det. Jag har inte kollat några andra handlare.

Jeppe skrev:
En Begagnad kostar runt 13000:- på e-bay (tyskland). Dvs. 71% av nypriset

En ny EOS D30 kostar 21800:-

En begagnad D30 kostar runt 18000:- på e-bay (tyskland). Dvs. 82% av nypriset.

Intressant.. Trodde att prissjunket på D30 skulle vara större än på 1V...

Nja... Det är ju så att de D30 som kommer på marknaden som beg till största delen är "proffskameror" medans man säkert kan hitta superfina 1V som amatörer haft...

En proffskamera är OFTAST (framförallt pres) hårdare jkörd och i sämre skick...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar