Annons

Begagnad Canon EOS 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Fahloin

Aktiv medlem
Hej!

Har letat runt lite på forumet men blir inte nöjd med vad jag hittar. Har fått erbjudande om att köpa en begagnad Canon EOS 350D (köpt December, c:a 750-1000 exp) för 6500:-. Får batteri (laddat 2ggr), laddare och kit-obj. med på köpet.

Det jag undrar, är det rimligt, eller lurar jag mig själv när jag kan köpa den nu på Expert för 8600:-?

Ha en bra dag!

- Marcus
 
Eller på t ex cyberphoto.se för 6990 inkl batteri o laddare. (kit 7890 men optiken är inte så bra).
mvh/K
 
Nej, det är inte rimligt

med tanke på att du kan beställa exakt samma saker från exvis zebramedia.com för 7.037:-

Köper du den från butik, så får du såvitt jag vet dessutom en kupong som berättigar till ett gratis 256mb minneskort, samt diverse rabatter på vissa tillbehör (om du skulle ta dig råd att köpa något av dem under resten av året).

Var inte dumsnål & köp begagnat till det priset - tala om det för säljaren & köp nytt istället.
 
Jo, har haft den tanken, men jag vill köpa själva kameran i en affär. Känns bättre att köpa den "hands-on". Resten kan jag beställa.
 
Jag tycker helt klart det är för mycket pengar. Du kan köpa en sprillans ny för runt 6800 ( 6.392sek + 49€)kr ink. frakt från Tyskland. Då får du med garanti osv, vilket är värt pengarna i mina ögon. Detta är från http://www.technikdirekt.de där jag och många fler handlat av utan några problem.

/Björn
 
4000 tycker jag är ett rimligt pris, men det finns det få säljare som tycker.

tänk på att systemkameror slits, och att det kommer en ny version av 350D* "snart".

*= rena spekulationer
 
Nu blev det en ny Canon EOS 350D Lens Kit på Zebra Media för 7037:-. Så fick man ju lägga till batterigrepp och minneskort.
 
Fahloin skrev:
Hej!
..... köpt December, c:a 750-1000 exp) ...

Fantastiskt att alla som säljer sina kameror knappt har använt dem. Själv tar jag lätt 500 bilder på en helg! Tror inte ett ögonblick på att en kamera från december bara tagit så få exponeringar. Jag tog så många redan den första veckan när min 350D var ny i höstas. Man måste ju testa...

Köp en ny!! så vet du vad du får. Det skiljer ju inte mer än någon hundring.


/tibor
 
Kan det kanske vara så att anledningen till att man säljer är för att man inte tar så många kort? Dvs man inser att man inte använder kameran så mycket man trode, och tycker att det inte är värt att behålla den.

/Björn
 
Säljaren i detta fallet var en arbetskamrat som inte fotar så mycket. Han ska köpa en Nikon D50 och vilje sälja kameran.
 
Fahloin skrev:
Säljaren i detta fallet var en arbetskamrat som inte fotar så mycket. Han ska köpa en Nikon D50 och vilje sälja kameran.
Om det är en person du känner och litar på så är det en annan sak. Då verkar detta vara ett bra köp. /tibor

(som iofs undrar varför han "inte fotar så mycket" men ändå vill byta en utmärkt kamera mot en i princip likadan och förlora 1500 kronor. - men jag kanske är för misstänksam...)
 
Re: Re: Begagnad Canon EOS 350D

Tibor skrev:
Fantastiskt att alla som säljer sina kameror knappt har använt dem. Själv tar jag lätt 500 bilder på en helg! Tror inte ett ögonblick på att en kamera från december bara tagit så få exponeringar. Jag tog så många redan den första veckan när min 350D var ny i höstas. Man måste ju testa...

Köp en ny!! så vet du vad du får. Det skiljer ju inte mer än någon hundring.


/tibor

jag har ägt min 350D i 10mån
kan säga att den är knappt använd
har en Ixus 65 som jag köpte för ca.2mån sedan jag har säkert tagit fler bilder med den
med Sigma 75-300 jag köpte av dig har jag säkert tagit max 10 bilder

har en DV-kamera oxå som jag köpte för 9mån sedan
igår var det första gången jag bytta bandet i den
bandet är på 60min
 
6990 på elgiganten!!!

Köp den på elgiganten för 6990 kr inkl objektiv. lägg till 500 kr och du får ett 2 gigs CF kort.
 
Är detta den mest prisvärda systemaren nu, eller bör man invänta på sony o pentaxen som är ett prisvärt allternativ tycker jag..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.