fotobollfoto
Aktiv medlem
Tydligen har han möjlighet att lägga upp bilder/kommentarer på Facebook/instagram men inte skicka mig ett mail.
Senast i fredags. Telefonen kanske gått sönder, eller slut på GB.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tydligen har han möjlighet att lägga upp bilder/kommentarer på Facebook/instagram men inte skicka mig ett mail.
Fortfarande inget nytt på Facebook sedan i fredags morse. Han verkar vara off line.
Men borde ju såklart svarat på mail tidigare i veckan
Uppskattar din ärlighet men reagerar på varför folk i stort sett bara vill vara medlemmar på FS för förmånen att kunna använda "Köp o Sälj".
Tror inte det var syftet när FS startades och upplever inte att man ska ansluta sig till FS bara för att få annonsera gratis.
Fotointresset och läsandet av artiklar, delta i forum samt dela med sig av sina erfarenheter och ta del av andras med syftet att göra FS till en växande samlingsplats för intresserade fotografer samt erlägga en liten slant för ytterligare uppbyggnad av FS anser jag vara orsaken till att FS finns.
Mvh
//Lennart
Har inte hört något från Lasse.. Han är aktiv på Instagram https://www.instagram.com/lassenasstrom/ så han har nog tillgång till dator/mobil men inget intresse av att skicka något paket eller höra av sig
Någon som har uppfattning om denna person? Har handlat av honom och sedan inte hört något alls. Bara försvunnit. Han heter Lasse Näsström. Annonsen finns kvar på fotosidan och han verkade seriös men som sagt inte hört något efter det att han fått pengar.
https://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=280522
Jag känner inte honom personligen, men en kollega gör det och jag har träffat honom vid ett tillfälle då han hjälpte mig testa en blixt (testade på hans kamerahus så jag kunde utesluta problem med mitt hus). Det lilla jag känner till om honom säger inget om att han skulle vara annat än seriös med sitt fotande. Har inte hört nåt alls om att han skulle vara en strulpelle eller så.
Jag fick lite mer info nu av kollegan som kände (inte längre känner) honom:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article23404107.ab
Jag fick lite mer info nu av kollegan som kände (inte längre känner) honom:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/leksand/article23404107.ab
Jag tror det finns goda skäl och att det är okej. Men i annonsen står att han ej kan sälja dem med moms eftersom den redan är avdragen.
Rätta mig om jag har fel, men har man dragit av moms vid inköpet så är man väl skyldig att vid avyttring också betala moms till SKV. Det fick jag alltid göra och det var lagenligt enl min revisor.
Exempel: Ett objektiv kostar 20.000:- inkl moms när du för in det i firman och drar då av 4.000:- i moms. Objektivet förs in som inventarie värd 16.000:-. Även om hela beloppet skrivs av direkt till 0:- så har objektivet ett restvärde när det säljs. Om det säljs för 8.000:- så ska 1.600:- betalas till SKV och om köparen har rätt till att dra av moms så kan han/hon dra av 1.600:- i moms vid inköpet.
Vidare är man väl skyldig att redovisa 6.400:- som intäkt att beskatta om objektivet är avskrivet till 0:-
Upplys mig gärna om jag har fel.
Den aktuella säljaren har onekligen strulat till det förr, men det stod faktiskt i annonsen att han skulle ut och resa och inte var anträffbar den närmaste tiden. Den tiden bör dock ha gått nu, så vid det här laget borde han vara anträffbar.Aftonbladets "reportage" är över året gammalt. Gör Polisanmälan nu! Går att ta tillbaka OM han skulle leverera det du köpt. Han har tagit emot dina pengar och inte sagt något om är han skulle resa, och att det eventuellt kunde ta lite tid.
Ett långskott, men han har en kontaktsida på sin webbplats. Där finns en länk till hans Facebooksida. Senaste aktivitet där är en bild som han lade in för 13 timmar sen, så det finns väl en viss chans att han besöker sin Facebooksida någotsånär regelbundet.
Jag vet inte hur man gör för att kontakta någon via Facebook, men det borde väl gå på något sätt?