Rolig mailkonversation..
Jag har en annons på Blocket där jag säljer/sålde bla Canon 5DMKII, 5D, 2st Pentax mellanformatsobjektiv och ett Nikonobjektiv.
Har haft den här lite roliga mailkonversationen med en potentiell skojjare från London (surprise) som antagligen använder Google Translate eller liknande. Konversationen är något förkortad.
K: Vad är priset för ditt objekt med frakt till London?
S: Är det Nikon eller Pentaxobjektivet du är intresserad av?
K: Jag vill ha både lins, så vad är priset och skicka till London. Jag väntar på ditt svar med dina bankuppgifter, eftersom det verkligen behövs snarast.
S: Priset är det som står i annonsen, frakten kan jag bjuda på.
K: Jag vet, så låt mig veta fraktkostnaden så att jag kan göra din överföring, OK
S: Du skrev att du ville ha båda linserna, men jag säljer tre, vilka två är det du vill ha?
K: EOS 7D och EOS 5DMKII, så säg mig priset.
S: 7D är inte i annonsen däremot 5D. Trodde det var objektiven du ville ha. Men du kan få köpa en 7D som jag inte har. 7D för 14.000:- och 5D för 19.000:-, ingen frakt
K: Låt mig veta kostnaden för 2 objektiv även frakt till London och skicka mig dina fullständiga bankuppgifter för betalning.
S: Jag trodde det var kamerorna du ville ha, men jag säljer fortfarande tre (3) objektiv och behöver veta vilka två du vill ha.
K: Jag ville både kamera och objektiv 2 för kameror och objektiv av objektet. Berätta namnen cemare du har med objektivet.
S: Jag har Minolta 50/1.7 och ett Pentax 85/3.5 för priset 4500:-. Är det OK?
K: Om du har mer, så låt mig vänligen veta priset helt och hållet med frakt.
S: Ja, jag har ett Nikon 3000/2.8 och ett Pentax 14/1.2 samt ett Exakta 35/6.7. Dom två första med Canonfattning och det sista med Nikonfattning. Vill du ha alla 5 objektiven? Frakten bjuder jag på.
K: Ja, jag vill alla objektiv om du kunde sälja för mig, så låt mig veta kostnaden och fraktkostnaden. Jag väntar ASAP.
Han/hon lär nog få vänta, om man säger...