Annons

Batteriproblem Fuji S2 Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

madsen1

Aktiv medlem
köpte en kamera på "öppet köp" av en kompis.

Det är en Fuji S2 pro som verkar vara i fint skick.
Det är dock ett problem med den.

Problemet yttrar sig efter man har tagit första bilden, då varnar den för dåligt batteri direkt.
Väntar man några sekund så är den full på mätaren igen och det går ta mer bilder.
Det går inte köra serietagning då den "låser" sig efter första bilden.

Jag tänkte att det var mina 2500mamp batterier som var gamla så jag gick å köpte nya Gp 2300 batterier.
Samma problem

Vad kan det vara?
Har sökt lite på google och hittat att detta verkar vara något med Fuji, men vad ?

/Adam

köpte en kamera på "öppet köp" av en kompis.

Det är en Fuji S2 pro som verkar vara i fint skick.
Det är dock ett problem med den.

Problemet yttrar sig efter man har tagit första bilden, då varnar den för dåligt batteri direkt.
Väntar man några sekund så är den full på mätaren igen och det går ta mer bilder.
Det går inte köra serietagning då den "låser" sig efter första bilden.

Jag tänkte att det var mina 2500mamp batterier som var gamla så jag gick å köpte nya Gp 2300 batterier.
Samma problem

Vad kan det vara?
Har sökt lite på google och hittat att detta verkar vara något med Fuji, men vad ?

/Adam

Tråkigt att höra.
Jag har alldeles nyligen köpt just en S2 PRO.
Jag har varit i komtakt med Fujis kameraverkstad i Sollentuna beträffande lite andra saker och de har svarat på nolltid, så mitt tips till dig är att kontakta dem. Det kostar ju inget. ;)

Mailadressen är [email protected]

Lycka till! =)

Har tidigare haft en S2'a och känner inte igen detta problem alls. Skulle nog nyttja "öppet köp" i detta fall.

Köp min S3Pro istället......

// Maxe

Tråkigt att höra.
Jag har alldeles nyligen köpt just en S2 PRO.
Jag har varit i komtakt med Fujis kameraverkstad i Sollentuna beträffande lite andra saker och de har svarat på nolltid, så mitt tips till dig är att kontakta dem. Det kostar ju inget. ;)

Mailadressen är [email protected]

Lycka till! =)

Tack för tipset.
Jag tar en kontakt med dem så får vi se.

Har tidigare haft en S2'a och känner inte igen detta problem alls. Skulle nog nyttja "öppet köp" i detta fall.

Köp min S3Pro istället......

// Maxe

Får jag den till samma pris som S2an så gärna för mig ;-)

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar