Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteripack

Produkter
(logga in för att koppla)

Maria F

Aktiv medlem
Har nyligen inhandlat ett batteripack. Stämmer det att kameran "tömmer" ett batteri i taget? Hur vet man i sådana fall när det är dags att ladda upp det tomma batteriet? Visar kameran hur mycket laddning som finns kvar baserat på ett batteri eller på båda batterierna?

Tacksam för hjälp.

jag köpte ett batteripack från kina och det drog ur batteriet även när kameran inte var på

Alla batterier laddas ur samtidigt, inte ett i taget.
Men man skall se till att samtliga batterier i kameran har samma kapacitet (det kan t.ex. stå 2500 mAh på batterierna).
Om de inte har det, töms det batteri som har lägst kapacitet först.

så om man inte använder kameroch har kamerapacken på drar det alltså ur batterierna ändå? vad är då meningen med att använda batteripack?

Menar du ett batterigrepp? Eller är jag ute och cyklar?

Meningen med ett batterigrepp är ju i alla fall att öka ergonomin och batterilängden ökar (fråga mig inte varför kameran blir mer energisnål) samt att seriebildtagningsfunktionen blir snabbare på vissa kameror.

ja batterigrepp..köpte ett från kina och det drar ur batterierna när kameran inte används..

I mitt fall... var det inte orginal... och den drog ur batterierna även när man inte använde och hade kameran avstängd...
Man får nog köpa orginal....
Någon mera som haft denna otur med kopior...

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto