Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteriluckan på 30D

Produkter
(logga in för att koppla)

jAk

Medlem
Är det bara jag som tycker att den inte känns hemma på kameran? Glappar och för liv som om den hörde hemma på en kompaktkamera.. Funderade på om man kanske kunde sätta på en tejpbit så man slipper ljudet iaf? Just nu vill jag inte tappa kameran ens från 2 cm höjd :(
Inte för att jag har för vana att tappa kameror, men man vill ju inte bli avskräckt till att använda den som vanligt,,

Märkte inte av nått glapp från luckan på min 30D innan jag tog bort den för att sätta dit batterigreppet...

Märkte inte av nått glapp från luckan på min 30D innan jag tog bort den för att sätta dit batterigreppet...

Är nog bara jag som är känslig..
Hur är batteripacket? kände en gång på D60+batteripack och det var kungligt. Har hört att 20d inte ska vara lika roligt men hur stor skilnad är det egentligen? Mina fingrar går lite utanför kamerahuset på 30D, så det hade säkert varit skönt med lite mer grepp.
Grepp kostar ungefär lika mycket som fjärrutlösare. fjärrutlösare kommer jag använda lika ofta som jag byter objektiv

Ursäkta dubbelposten, forumet svarade inte en stund där.

Edit: Jag tycker batterigreppet till 30D är riktigt skönt...känns stabilt och ger avsevärt skönare grepp på alla håll. Skaffade även en handlovsrem samtidigt, och den är faktiskt underbart skön att ha där.

Hmm... varför inte gnälla lite? Den oerhört bekväma handlovsremmen luktar apa, och handen likaså när man burit omkring kameran en stund!

Om 30D har en annan handlovsrem än 1D, 5D, 20D etc ber jag om ursäkt, men min luktar verkligen pyton ..

Jag är rätt så nöjd ändå ;)

AFE skrev:
Hmm... varför inte gnälla lite? Den oerhört bekväma handlovsremmen luktar apa, och handen likaså när man burit omkring kameran en stund!

Om 30D har en annan handlovsrem än 1D, 5D, 20D etc ber jag om ursäkt, men min luktar verkligen pyton ..

Jag är rätt så nöjd ändå ;)
Haha okej..., nej det är samma rem, men min tycker jag inte luktar så värst mycket alls....och handen tar då inte åt sig av nått dumt heller.

naylor83 skrev:
Jag undrar det jag... Tror att greppet kostar ca 1600 medan fjärrutlösaren (RS-80N3) kostar ca 400.
Hehe! Jag märkte mitt misstag idag. Blev nog en öl för mycket igår :)

Vet ni förresten om fjärrutlösaren som man kan köpa på tradera(batterimannen) funkar till 30D?

Det står "Passar följande Canon SLR kameror:
Canon EOS-1V/1VHS Canon EOS-3 Canon EOS-D2000
Canon EOS-1D, 1D Mark II, 1Ds, 1Ds Mark II
Canon EOS 20D, 10D, D60, D30
OBS! Fungerar inte med alla Canon 5D"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar