Annons

Batterigreppet på 350D krånglar

Produkter
(logga in för att koppla)
Jeppe skrev:
Canon har ju gått ut numera och talat om att de har problem med greppet till 20D i varje fall. Så det lär ju inte vara några problem längre med att få greppet utbytt/reparerat, nu när de äntligen har insett att det faktiskt finns grepp som fungerar bristfälligt.

Jag fick mitt första grepp till 20D utbytt, och använde nya greppet för första gången igår. Det fungerade bättre än första greppet, eftersom det denna gång tog ca 1/2 timme innan batterimarkeringen visade nästan tom (första greppet tog det bara ett par minuter). Det är ju en förbättring förstås, men inte helt bra ändå!;). Och batterierna var fulla, visade helt fullt när jag plockad ut batterierna och testade direkt i kameran. Och jag har monterat grepp och batterier i rätt ordning. Synd att det ska strula med så elementära saker, tycker jag. Ska ringa till Canon idag och kolla vad de tycker, jag skulle nog hellre få pengarna tillbaka än att få det utbytt en gång till.
 
Mitt batterigrepp vägrar att visa korrekt återstående batterikapacitet (visar hela tiden en plutt kvar) men det stänger inte av sig iallafall.
Men det är ju lite irriterade att inte veta hur mycket det är kvar i batteriet.
 
cyberphoto.se hänvisar i en text om greppet att problemet kan upstå då man använder s.k laddbara "pennlightbatterier" i greppet.

Så här skriver man, citat;

-"Vår erfarenhet av att köra med AA-batterier i kameran är att den oftast stänger av efter väldigt kort tid, trots att batterierna inte är tomma.."
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.