ANNONS
Annons

Batterigrepp till 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Yeye

Aktiv medlem
Hej,
Jag är på jakt efter ett batterigrepp till min 7d. Jag har hitta många olika märken Canon BG-E7, Meike MK-7D, Phottix BP-7D och Aputure BP-E7. Är det någon som har någon av dessa och är de lika bra som originalet?

//Jens

En kompis till mig köpte något annat än Canon. Minns inte vilket det var nu. Det fungerade likadant, men synar man det i sömmarna är utförandet lite enklare och inte lika stabilt.

Kan kanske forska reda på vad det var för fabrikat, om det är intressant med detaljer.

Hittade det rätt enkelt. Det är ett Vello BG-C4. Köptes i ett paket med bland annat fjärrutlösare. Den tyckte jag var rena skämtet. Men greppet fungerade i alla fall.

Tjena!
Jag har ett meike mk-7D och no-name batteri på grund av att mitt användande inte berättigade ett batterigrepp för 2000 plus batteri för 800 ;)

Har inte kännt på ett canon BG men antar att känslan i dom är som i kameran, vilket detta inte är!
Det känns plastigt, är inte vädertätat, har inte softtouch i utlösaren, men jag tycker om det och det gör sitt jobb! har man två batterier i så känns det helt klart mer gediget.
Har inte haft några problem med det under dom få månaderna jag haft det.. brukar springa runt på dammiga cross-banor men har aldrig upplevt damm inuti det..

Jag skulle rekommendera detta som ett väl fungerande alternativ om man inte känner för att slänga iväg 3 lock bara sådär!

skall det dock användas professionellt är det väl bäst att köpa det bästa från början :)

en sak är säker dock.. Jag kommer ALDRIG fota utan vertikalgrepp igen :)

Pixel batterigrepp

Köpte ett Pixel batterigrepp från benrosverige.se. Känns kanonbra och fungerar perfekt.
Rekomenderas.

Jag har ett original på ena kameran och en kopia på den andra. Det är som någon skrev tidigare - det gör sitt jobb, men känslan saknas. Kopian är mycket plastigare och inte lika skön att hålla i. Så här i efterhand önskar jag nästan att jag hade satsat pengarna på ett original till. Dock har jag hellre kopian än inget alls.

/Jonas

Ångrar mig inte

Kan inte säga att jag ångrar mig riktigt skönt grepp som INTE känns plastigt. Är jättenöjd med greppet.
Produktbeskrivning från hemsidan benrosverige.se

Vertikalt batterigrep för Canon 7D ersätter Canon BG-E7 .
Levereras med två magasin för LP-E6 eller AA batterier.

Pixels batterigrepp skiljer sig från Canons med hur batterikasseten är utformad. Pixel har valt att göra batterikassterna längsgående för att minska risken för fukt och att du av misstag öppnar batteriluckan.

Pixels battergrepp ska inte jämföras med billigare batterigrepp. Du får ett bra grepp som inte känns plastigt.

Kan bara hålla med.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.