Annons

Batterigrepp Samsung GX-1l

Produkter
(logga in för att koppla)
Jepp, det finns. Men det är inte lätt att få tag i.Beg.marknaden är om möjligt sämre än för Pentax.
Prova med Dustin de fick in två grepp för en vecka sen, ett vet jag är borta för det har jag. Men har du tur finns kanske Sveriges enda SBG-D1V hos Dustin.
Annars är det nog kört, generalagenten håller på och tramsar med att GX20 (samma grepp) är en gammal modell och greppet därför har slutat tillverkas.
Har du panik så kolla upp ett Pentaxgrepp vad jag kan se så skulle det gå att modifiera för att passa Samsung.
Jo det passar, testade att flytta över Samsungs grepp till Pentax och det fungerade åt andra hållet går inte utan att fila bort lite plast.

Lycka till!
Micke.
 
Tack så mycket för svaret.
Nja, panik har jag inte, jag hade bara funderat lite på att köpa ett.. Annars går nog pengarna till ett nytt objektiv.
Det är synd att det är ganska begränsat med objektiv till Samsung. En bra kamera annars.
 
Batterigreppet till GX-10/20 bör inte passa till GX-1L.
Om det finns något batterigrepp som passar till Pentax *ist-DL så är det nog rätt stor chans att det även passar till Samsung GX-1L, men tror inte det finns något originalgrepp till dessa kameror. Och då det är en rätt gammal modell så blir det nog svårt att hitta något batterigrepp som passar.

Någon större brist på objektiv till Samsungs kameror bör det inte vara då alla Pentax objektiv med k-fattning tillverkade 1975 eller senare passar.
 
Det är nog tyvärr som mikael säger, GX-1L och GX10/20 använder inte samma grepp. Det står att batterigrepp SBG-D1V passar GX-serien så jag blev nog lurad där.

Det behövs mer än fil för att få det att passa:)

Micke.
 
Sbg-d1v

Jag har hittat ett SBG-D1V på cyberphoto.se.....!
Det heter "Samsung SBG-D1V Batterigrepp till GX-10/GX-20" på cyberphoto...
Tror du att det kan passa till en Samsung GX 1L?
Jag har en "GX 1L" jag letar också efter ett batterigrepp.

//Adam
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.