Annons

Batterigrepp med inbyggt batteri

Produkter
(logga in för att koppla)

Falufoto

Aktiv medlem
Hej!

Det är så att jag är sugen på ett batterigrepp, jag vill ha ett billigt. Och det billigaste jag kunde hitta var på kaffebrus.se
där sålde dom ett batterigrepp för 699kr med inbyggtbatteri.
Helt utan knappar. Det är ju så att jag fotar blåljus relaterade saker, är det bra om jag använder ett batterigrepp. Tycker ett batterigrepp igentligen bara är onödigt. Om jag nu köper något så är det ju för att det ser bättre ut.
Har ni något annat sätt som gör kameran lite "större"
eller tycker ni jag ska köpa batterigreppet som finns på kaffebrus.se?

Använder en NIKON D40

Hej!

Det är så att jag är sugen på ett batterigrepp, jag vill ha ett billigt. Och det billigaste jag kunde hitta var på kaffebrus.se
där sålde dom ett batterigrepp för 699kr med inbyggtbatteri.
Helt utan knappar. Det är ju så att jag fotar blåljus relaterade saker, är det bra om jag använder ett batterigrepp. Tycker ett batterigrepp igentligen bara är onödigt. Om jag nu köper något så är det ju för att det ser bättre ut.
Har ni något annat sätt som gör kameran lite "större"
eller tycker ni jag ska köpa batterigreppet som finns på kaffebrus.se?

Använder en NIKON D40
KOlla på Phottix grepp http://www.phottix.com/ det finns massor av dem ute på Tradera o ebay. Jag har ett till min D300 och det funkar klockrent.

Enda nackdelen med batterigrepp är att kameran blir lite klumpigare, men ergonomin förbättras minst 100% med ett. Det är egentligen själva poängen med dem.
Att man kan putta i ett batteri extra är en bonus. Dagens batterier ger så bra drifttid och är så snabba att byta ändå att det sällan är ett starkt argument.
Det finns tusen trådar där detta diskuteras...

Juste, glömde söka. Är relativt ny på fotosidan.se
Kommer med någon fråga kanske om jag inte hittar det jag söker.
Tack för svaren.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto