ANNONS
Annons

Batterifråga ?

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
har en 7d tillsammans med ett orginal batteri. det jag har märkt är att batteriet inte håller särskilt länge. har hittils laddat det 3ggr och jag kanske får ut ca 300 bilder per laddning. har hört nåt om att ett batteri blir bättre med tiden men när om man får fråga ?
måste det laddas ca 50ggr innan det blir okej ?
hur många skott får ni ut av detta batteri ?

E-6 heter det.

Batteriet kommer inte bli bättre med tiden, 300 bilder låter dock lågt, använder du liveview eller kontrollerar bilderna mycket efteråt på LCDn så drar dock en hel del mer än om du bara tittar i viewfindern och fotar på.

Har du kontrollerat dina inställningar så inget onödigt ligger och drar ström, ställt in kort tid på sleep när du inte fotar etc?

Det låter som ett defekt batteri, min snart 1 år gamla 60D (som om jag inte är ute å cyklar använder samma batterier som 7D) går c:a 1000 bilder på en laddning både på Canons original och Hänhnels "piratbatteri"
God Jul
Chris

tack alla för erat angagemang angående min fråga.
om man köper ett nytt batteri på ebay hur vet man att det är äkta och inte fejk ?
det står och ser ju ut exakt som ett orginal. eller är det fejkat ?
finns det nåt man kan se om det är pirat ?

Det låter som ett defekt batteri, min snart 1 år gamla 60D (som om jag inte är ute å cyklar använder samma batterier som 7D) går c:a 1000 bilder på en laddning både på Canons original och Hänhnels "piratbatteri"
God Jul
Chris

Du har ingen aning om hur mycket trådstartaren t ex glor på skärmen så det är helt omöjligt att säga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar