ANNONS
Annons

Batterier

Produkter
(logga in för att koppla)

ewrawr

Avslutat medlemskap
Hej.

Jag har nu haft en 50D ett tag med två piratbatterier. (Ångrar att jag snålade). Nu känns de som att de har gett upp.. Helt orimliga och dör efter några minuters användning.

Jag har kollat på "Canon BP-511A" batteriet och det känns som att man ska köra på "the real deal". Var kan man få tag på ett sådant för ett rimligt pris? Jag tycker 900 SEK är att ta i för ett batteri.
 
har du kollat med något annat batteri än dina egna så du inte har något problem med kameran, även om batterierna börjar bli gamla så låter det konstigt att dom skulle ladda ur så fort...
 
har du kollat med något annat batteri än dina egna så du inte har något problem med kameran, även om batterierna börjar bli gamla så låter det konstigt att dom skulle ladda ur så fort...

Som sagt kassera inte batterierna utan att kolla dem, mät dem före och efter laddning så att de har rätt volttal när de kommer ur laddaren, låt ligga över natten och mät igen om de tappat styrka när de bara ligger utan att vara kopplade om så är de dåliga.

Testa i en annan kamera och se om det blir samma sak i den, kan ju faktiskt vara kameran som är boven med?!

Har jobbat inom batteribranschen och vet att de flesta batterier kommer från samma fabriker och är ofta identiska men prisskillnaden sitter i dekalen med tillverkarens namn så "pirat" behöver inte vara dåligt utan kan vara samma batterier som org men med andra dekaler och halva priset, det är funktionen som avgör och den måste man testa för att kunna säga om det är bra eller inte.

Ett annat fenomen i batterifabrikerna är att de batterier som inte klarar kvalitetskontrollen utan ligger just under ofta säljs som "noname/pirat" och då kan det vara illa så därför är det alltid lite lotteri att köpa pirat men oftast är det samma sak och kvalitet med annan dekal.
 
Jag har bara goda erfarenheter av "piratbatterier".
Till min7D har jag totalt 4 batterier, 2 original Canon och två "pirat" från kaffebrus: http://www.kaffebrus.com/lp-e6-for-5d-mark-ii-60d-7d--1378.html

Jag har haft dem i cirka 1,5 år nu och har tagit drygt 15000 bilder totalt med dessa 4 batterier. Det är ingen som helst skillnad mellan original- resp. piratbatteriena.
Jag hade förresten likadant till min förra kamera, en 40D. Samma goda resultat med batterierna där.
 
Har ett piratbatteri och den är nog snäppet sämre än original. Måste ladda lite oftare än originalbatteriet.
Sedan var ju priset ca 1/3 av Nikons pris så jag är nöjd, men sedan kan man ju undra varför ett original nästa kostar som ett bilbbatteri.

/Mankan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.