Annons

Batterier och Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

robin99

Aktiv medlem
Är i kamerabytefunderingar och var inne på en Expertbutik och fick känna på 350D. Trevligt. Men på frågan hur många bilder man kan ta på en batteriladdning sa han 60 bilder. Sen är batteriet tomt. Stämmer det? Och att sen det tar 6 timmar att ladda batterierna igen.
Är det så? Stämmer det?
 
Haha, så är det verkligen inte.

Du kan snarare ta ungefär 600 bilder och det tar ca 90 minuter att ladda batteriet.
 
..då ville han säkert sälja Nikon D70 istället om det stämmer det du säger(och det tror jag).
Lustigt agerande av butiken.
 
Många som har knäppt bilder utan att titta så mkt på displayen har kommit över 1000 bilder. Ett extremfall var en kille som prövade continuous-mode (bara höll ner avtryckaren tills CF-kortet var fullt, utan blixt och omfokusering) som knäppte över 4000 bilder på en batteriladdning. Så 60 bilder, ja det var ren lögn.
 
Å andra sidan brukar jag kunna knäppa ca 200-300 bilder på en laddning... Det beror nog väldigt mycket på användningsområde och varierar nog lite mellan olika batterier också.
 
Fotade konstant i 9 timmar (kameran var avstängd kanske totalt 30 minuter under denna tid) och tog 715 bilder (för att vara extremt exakt) och batteriet var fortfarande i full vigör när jag kom hem. Bytte ändå batteri och laddade det "gamla" så jag hade färska batteriet dagen efter.

Min gissning är att du lätt kan ta 800 bilder på en laddning.

Tillägg: Jag har 4 sekunders visning på LCD-skärmen efter varje bild. Detta för att kunna titta på histogrammet. Kameran är också inställd att gå i vila efter 15 minuter. Vilket den inte hade chans till denna gång.
 
CyberPet skrev:
Tillägg: Jag har 4 sekunders visning på LCD-skärmen efter varje bild. Detta för att kunna titta på histogrammet. Kameran är också inställd att gå i vila efter 15 minuter. Vilket den inte hade chans till denna gång.
Snabb fråga.. varför har du automatisk avstängning först efter 15 min när den ändå startar omedelbart när man trycker ner knappen halvvägs?
 
För att jag har det.... gör ingen större skillnad faktiskt. Batteriet räcker ju som sagt en hel dag.
 
Batterigrepp och vanliga batterier till 350D

Tar mig friheten och spinner vidare. Är det någon som har testat vanliga batterier i batterigreppet? Vilka är era erfarenheter? Har läst om problem med att kameran stänger av sig efter några tagna bilder. Stämmer det?
 
Re: Batterigrepp och vanliga batterier till 350D

solrac skrev:
Tar mig friheten och spinner vidare. Är det någon som har testat vanliga batterier i batterigreppet? Vilka är era erfarenheter? Har läst om problem med att kameran stänger av sig efter några tagna bilder. Stämmer det?

Enligt Cyberphoto tyckte de att det inte var så bra med vanliga batteriet. Batterilivet blev kortare på dem. Bättre var det med Canons batterier, eller tredjepartsmodellen av de som sitter i kameran.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.