Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteri till Yashica FR

Produkter
(logga in för att koppla)

CarlaKajsa

Aktiv medlem
Är där någon i vårt avlånga land som skulle kunna hjälpa mig med en länk till en butik på nätet där jag kan köpa/beställa ett batteri till Yashica FR?

Har ärvt denna kamera men har inte möjlighet inom den närmaste framtiden att ta mig till någon vettig kamera shop. Tänkte testa och se om jag kan få igång kameran med hjälp av ett batteri till en början.

Har även testat att googla efter en instruktionsbok men den jag hittade gav mig ingen hjälp kring vad det är för batteri som passar till kameran...

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig...

Stort tack! :)

Tror du ska ha ett 6,2 volts silveroxidbatteri 544 (PX28) eller ett 6 volts alkaliskt 4LR44 (A544). Är nog samma som till Contax RTS skulle jag tro.

Jag har köpt såna batterier hos den lokale elektronikhandlaren. Är nog inte svårt att få tag på.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar