ANNONS
Annons

Batteri till 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

vavademac

Aktiv medlem
Hejsan hoppsan alla glada (och sura)!

Nu har jag fått en 7D i födelsedagspresent och jag är väldigt glad för det..
Nu vill jag dock ha ett extra batteri för att kunna fota längre tider utan att ladda kameran..
Så jag undrar vilka erfarenheter ni fotografer har angående canons orginal batteri och andra "fejk" batterier..
Canons egna kostar runt 800 medan en kopia kostar ca 229 kr..
http://kaffebrus.com/lp-e6-for-5d-mark-ii-60d-7d--1378.html
Båda batterierna finns där..
Så, är det värt att köpa canons egna eller fungerar kopian lika bra när det gäller hållbarhet m.m.

Alla svar uppskattas!

/En glad Vincent

Grattis till nya kameran.

Till min 7D har jag bara original batterier (jag hittade inga pirat när kameran var ny och jag orkade inte vänta) men till min 40D har jag ett "pirat" av märket "Lenmar". Det har fungerat precis lika bra som originalet.

Jag tycker man kan chansa med piratbatterier, speciellt om man köper från någon etablerad kanal.

Äger visserligen ingen 7D, men äger både original och piratbatterier till 550D.

Jag märker uppriktigt sagt ingen skillnad när batterierna sitter i kameran eller laddaren, enda skillnaden är att det inte står Canon på piratbatterierna.

Köper dessutom batterierna för under 50:- med gratis frakt, vilket är en bra bit under 1/10 av priset på ett originalbatteri i Sverige, visst ger det en viss känsla att ha originaldelar, men SÅ skoj är det inte när funktionen faktiskt är densamma.

Vet inte hur det är med andra "piratmärken" eller hur mycket det varierar mellan de olika, dock finns det oftast omdömen och betalar man 50:- inkl. frakt så har man nog råd att chansa ;)

Batterierna till LP-E6 har ju en intelligentare funktion än vad tidigare modeller haft. Denna funktion finns i en del batterier från andra tillverkare också nu, men de första modellerna som kom hade inte stöd för det.

Hejsan hoppsan alla glada (och sura)!

Nu har jag fått en 7D i födelsedagspresent och jag är väldigt glad för det..
Nu vill jag dock ha ett extra batteri för att kunna fota längre tider utan att ladda kameran..
Så jag undrar vilka erfarenheter ni fotografer har angående canons orginal batteri och andra "fejk" batterier..
Canons egna kostar runt 800 medan en kopia kostar ca 229 kr..
http://kaffebrus.com/lp-e6-for-5d-mark-ii-60d-7d--1378.html
Båda batterierna finns där..
Så, är det värt att köpa canons egna eller fungerar kopian lika bra när det gäller hållbarhet m.m.

Alla svar uppskattas!

/En glad Vincent
Jag har två sådana som du funderar på till mitt batterigrepp til 7D. Jag har även två original. Det finns ingen skillnad mellan dem! De från Kaffebrus funkar exakt som originalbatterierna, kommunicerar med kameran som det står i produktbeskrivningen.

Jag surfade lite på canons hemsidan om just info om kameran gällande service uppdatering etc. Där nämns något om piratbaterier i orginal laddaren. Kolla in det för säkerhetskull.

Lite rolig tillägg info:
När kompisen gjorde "exjobb" i gymnasiet var det en jämförelse med med samma batteri (AAA storlek vill jag minnas) mellan olika märken. Under samma belastning så tappa duracell mkt kraft i början men höll ut längre. Om man såg till Varta levererad det mer kraft under längre tid men dippade snabbt i slutet.

Så det kan ju vara en sådan aspekt som skiljer orginal kontra pirat. Har du tur är det samma tillverkare men som går under olika namn till piratbatteriet.

Jag surfade lite på canons hemsidan om just info om kameran gällande service uppdatering etc. Där nämns något om piratbaterier i orginal laddaren. Kolla in det för säkerhetskull.

Lite rolig tillägg info:
När kompisen gjorde "exjobb" i gymnasiet var det en jämförelse med med samma batteri (AAA storlek vill jag minnas) mellan olika märken. Under samma belastning så tappa duracell mkt kraft i början men höll ut längre. Om man såg till Varta levererad det mer kraft under längre tid men dippade snabbt i slutet.

Så det kan ju vara en sådan aspekt som skiljer orginal kontra pirat. Har du tur är det samma tillverkare men som går under olika namn till piratbatteriet.

Det ska jag göra :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar