Annons

Batteri-driven disk

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrikn

Medlem
Tjenare,

Ett japanskt företag har börjat sälja en batteri-driven disk (2.5") med USB-anslutning. Kanske ngt att använda på resan. Kabinettet (utan disk) ligger på 6000 JPY i Japan, dvs under 400 kr. Jag undrar vad den kommer att kosta i Sverige.

Mer info finnshär
 
tveksamt om det är en hårddisk i lådan, tror mer det är en lådan utan disk i som man själv väljer vilken storlek på disk man vill ha. Jag kan köpa en liknande låda för 200 spänn. finns annars en kul grej som Seagate säljer, ett USB minne med en liten hårddisk istället för flashminne. kostar ca 2000kr för 5 GB
 
Nej, ingen disk ingår. Jag tror att du missar poängen; Den är batteri-driven, dvs ingen dator behövs. Man bara kopplar in kameran och alla bilder kopieras över till disken. Ett USB-minne, med eller utan disk, är ju en helt annan sak.
 
Det finns många såna i Sverige, kolla på www.zebramedia.biz. För det mesta har de kortläsare istället för usb dock. Det lär dock vara en fördel för de allra flesta då många kameror är pinsamt långsamma att kopiera bilder från.
 
fredrikn skrev:
Nej, ingen disk ingår. Jag tror att du missar poängen; Den är batteri-driven, dvs ingen dator behövs. Man bara kopplar in kameran och alla bilder kopieras över till disken. Ett USB-minne, med eller utan disk, är ju en helt annan sak.

Jag tror inte du kommer att kunna koppla in kameran direkt på denna utan att ha en dator mellan..

om du tittar på USB kontakten så kommer inte sladdarna att passa då du i Kameran har en USB mini-B kontakt och i USB Disken en likadan... i datorn har du en A kontakt.
 
Jag har en liknande lösning som är köpt på zebramedia.

http://www.zebramedia.com/butik/show_one.asp?ID=2651

Här stoppar man också i disk av valfri storlek.

Fungerade väldigt smidigt på resa. Bara att stoppa i minneskortet och kopiera över det som ligger på.

Om disken du länkar till ska funka att ansluta direkt till kamera krävs det att kameran stöder någon viss usb-standard har jag för mig.
Detta för att disken ska kunna läsa minneskortet i kameran.

Fast jag är inte hundra hur det var nu. Funkar det verkar det ju smidigt.
 
Vilken bra svenska de pratar *skratt*

" Nu kommer den nya generationens X-DriveX-drive II, en ny generation av X-drive."

Inte testat sådan produkt än. Hur säker är man på att överföringen fungerat när man inte har en lcd att titta på bilderna med?

Mvh
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.