Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bangkok PhnomPenh SiemReap HuaHin

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite sent... men bättre sent än aldrig för de som läser gamla trådar :)

Här var en som skrev att Bangkok inte var värt något. Kan inte hålla med det alls.

Jag höll till i Bangkok 1 månad mellan november och december och skulle faktiskt hålla med den som skrev posten. Stan är skitig, bullrig och allmänt jobbig. Första intrycket var att "TA MIG HÄRIFRÅN!!!"
Men jag åkte runt på en massa andra platser efter Bangkok och såg ofantligt många sköna foto möjligheter.

När jag kom hem så bokade jag direkt 1,5 månad till och åkte tillbaka efter 1 månad. Men innan det så köpte jag en Canon 400D eftersom jag alltid varit foto intresserad. Detta var mitt elddop.

Min tanke var att stanna i Bangkok mindre än en vecka sen röra mig runt i resten av Thailand, eftersom jag inte gillade Bangkok och det var en stad som bara var "jobbig".

Jag hade lärt känna en fotograf i Bangkok och efter att ha åkt runt på alla möjliga konstiga ställen i Bangkok som inte hade setts av så många turister, så fick jag en helt annan syn på staden. Stan är helt underbar och det finns hur många gatufotograferings tillfällen som helst, även om stan fortfarande är skitig och luktar illa ;)
I slutändan så stannade jag nästan hela tiden i Bangkok.
 
Hej Patric!

Var in på din hemsida - http://www.behindmylens.com - och tittade på bilderna från Thailand. Bara att lyckönska, du har öga för bilder och vet vad du vill. Kommer att återkomma för så mycket bilde sväljer jag inte på en och samma dag.

Har också en fråga, bildvisningsprogrammet, vad använder du dig av? Eller har du snickrat själv!

Lycka till / Jan-Olof
 
Jag tackar och bugar för komplimangen.

Själv tycker jag inte om största flertalet av bilderna från den resan. Gjorde så många nybörjarmisstag och dumheter. Men man lär så länge man lever. I framtiden blir det ännu bättre ;)

Galleri scriptet jag använder mig av är Gallery2. Tycker det är fantastiskt enkelt och smidigt att jobba med. Ladda upp bilder kan man göra via FTP eller ett standalone verktyg där man bara drar över vilka bilder man vill lägga in var, mycket enkelt. Om du har Apple Aperture så finns det en plugin så du kan ladda upp direkt därifrån.
Det finns också en uppsjö av plugins för Gallery2.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.