Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bandaffish, för hur mycket?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gurravalbo

Medlem
Hej!
Det är som så att jag varje torsdag fotar åt en lokal musikklubb och efteråt brukar band vilja få se foton. Jag skickar självklart bilder och dom får gärna använda fotona på hemsidorna men ska det användas i större syften vill jag att dom ska kontakta mej.

Nu är det så att ett band gillade mina bilder och frågade om dom fick använda mina bilder till nån form av bandaffish. För det första är det väldigt spännande för mej, men jag tycker även att jag borde få lite stålar för bilderna. Men bör jag ta betalt och i så fall, hur mycket?

Skulle vara kul och höra vad ni tycker och om ni själva har stått inför samma "dilemma".

m v h Gustav.

Klart du ska ta betalt!!!!!! (Egentligen ska du ha betalt for hemsidebilderna ocksa, men .. ja, jag vet att det kan vara svart att ta betalt i borjan.)

Priset beror pa storlek och upplaga, du far val ga med i SFF och kika i prisguiden. Dar star det ganska exakt vad yrkesfotografer tar betalt for affischer och annat.

Lycka till!

Gurravalbo skrev:
Hej!
Det är som så att jag varje torsdag fotar åt en lokal musikklubb och efteråt brukar band vilja få se foton. Jag skickar självklart bilder och dom får gärna använda fotona på hemsidorna men ska det användas i större syften vill jag att dom ska kontakta mej.

Nu är det så att ett band gillade mina bilder och frågade om dom fick använda mina bilder till nån form av bandaffish. För det första är det väldigt spännande för mej, men jag tycker även att jag borde få lite stålar för bilderna. Men bör jag ta betalt och i så fall, hur mycket?

Skulle vara kul och höra vad ni tycker och om ni själva har stått inför samma "dilemma".

m v h Gustav.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar