ANNONS
Annons

Bakgrundsstativ vs bakgrundsupphängning ?

Produkter
(logga in för att koppla)

mkpd

Aktiv medlem
Hejsan på er alla! Jag har börjat titta lite på bakgrunder, och det blir helt klart något från kaffebrus. Måste ju hängas upp på något sätt, och jag köper något färdigt, orkar inte mecka ihop något eget. Är det någon som har erfarenhet av bakgrundsupphänging seten de har från kaffebrus?
Är de mycket sämre än bakgrundsstativen?
Vad hade DU satsat på?

Jag är egentligen bara ute efter att tygbakgrunderna ska hänga på plats, ochj naturligtvis ska det ju vara hållbart också..

tack för svar

mkpd skrev:
Hejsan på er alla! Jag har börjat titta lite på bakgrunder, och det blir helt klart något från kaffebrus. Måste ju hängas upp på något sätt, och jag köper något färdigt, orkar inte mecka ihop något eget. Är det någon som har erfarenhet av bakgrundsupphänging seten de har från kaffebrus?
Är de mycket sämre än bakgrundsstativen?
Vad hade DU satsat på?

Jag är egentligen bara ute efter att tygbakgrunderna ska hänga på plats, ochj naturligtvis ska det ju vara hållbart också..

tack för svar

Sorry, klantade mig så jag sparade mitt förra inlägg. Här kommer det riktiga....

Har i.o.f.s. ingen erfarenhet av kaffebrus, men...

Ska du bara ha en enkel tygfond typ gardin, tygfond som ska kunna rullas upp på en kärna eller ha flera fonder (även pappersfonder) hängande uppe samtidigt (upprullningsbara)?

Ska det vara en fast intallation eller ska den vara portabel?

Enklast är ett par skruvkrokar i taket. Häng en gardinstång från Ikea i dem med hjälp av ett par kedjor.

Finvarianten är något liknande den här:
http://www.kaffebrus.com/bakgrundsupphangning-195.html

Har själv den typen från Manfrotto som funkar bra förutom att man måste hänga tunga vikter eller sätta "limklämmor" i kedjorna för att de inte ska rulla upp sig när man rullat ut fonden.

Ska det vara portabelt och man inte kommer att ha högre än 3,80m i takhöjd så är (Manfrotto)Autopoles perfekt. Då slipper man snubbla på (välta) vingliga bakgrundsstativ. (Det finns skarvrör om man har högre än 3,80 m i tak oxå)

Jag hade tur och kan använda en befintlig gardinupphängning i mitt vardagsrum och lägga upp mina pappersrullar på.

Jag plockade hem ett bakgrundsstativ från ebay som fungerar väldigt bra. säljare jeffyuan-uk, pris med dåvarande dollarkurs var 665kr ink frakt.

Du kan ju alltid knata förbi och kolla hur det ser ut.

//Andreas

Andreas: ja visst!

Tack för alla svar . Kanske är overkill med stativ för tygbakgrunder, kanske lämpar sig bättre för pappers?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar