Annons

Bakgrunder

Produkter
(logga in för att koppla)

Ziden

Aktiv medlem
Hej,

Länge varit på G att köpa en bakgrund för hem-foto av t.ex. mina barn eller vanliga porträtt. Priserna skiljer sig ganska mycket, börjar på runt 300:- för att hamna runt 3.000.

T.ex. så har HAMA bakgrunder (enfärgade i en massa olika färger) för cirka 300:-, storlek 3x6m. Men dessa bakgrunder är gjorda av papp/kartong, suger det?

Är det "enda rätta" att köpa en textil-bakgrund på stativ alá projektorduk?

Handfasta tips tas gärna emot!

Mvh Lazze
 
Jag använder Hamas/Lastolite m fl. "bakgrundskartong" 2,75 m x 11 m. Fungerar utmärkt, även för helfigur.
 
Hej,

Jag använder en Lastolite hopvikbar bakgrund 1,8m x 2,15m med släp. Kollade länge innan jag köpte den här, men det kändes som det bästa valet eftersom den är lätt vika ihop och flytta.

Fotar oftast en person åt gången, men man kan lätt få plats med en liten familj.

Den är dubbelsidig, så jag har i praktiken 2 olika bakgrundsfärger.

Mvh,
Bilal
 
Tack för era svar!

Lastolite hopvikbar är synnerligen attraktiv...vad får man hosta upp för en sådan? (med stativ helst).

Annars så verkar alltså kartong oxo okej... det enda som är synd med den är att den är enfärgad och inte lite "molnig"

// Lazze
 
Ziden skrev:

.
.
Annars så verkar alltså kartong oxo okej... det enda som är synd med den är att den är enfärgad och inte lite "molnig"

// Lazze
Sant. Men köp ett gäng sprayburkar på rea så kan du fixa det själv. Har testat och du kan få prceis vilken unik bakgrund som helst.
 
Sprayburkar, mmm det skulle funka!

Mörkläggningsgardin - strålande! Har redan 3 st hemma(monterade just som sådana). Använder du dem som de är, eller har du "målat mönster" på dem?

Mvh Lazze
 
Ziden skrev:
Tack för era svar!

Lastolite hopvikbar är synnerligen attraktiv...vad får man hosta upp för en sådan? (med stativ helst).

Annars så verkar alltså kartong oxo okej... det enda som är synd med den är att den är enfärgad och inte lite "molnig"

// Lazze

Eh, men vänta nu... Fördelen med kartongbakgrunder är ju just att dom är enfärgade och inte har dom totalt hemska babyblå eller ljusrosa fluffiga molnen på sig. Eller hur var det nu? Smaken är som...???
 
Jag vill också gärna få tips på vart man kan köpa bakgrunder i olika färger. Inte de med moln tack.. :)

Någon i Sthlm som vet? Eller finns det på nätet någon stans?
 
YFO, Molanders, Scandinavianphoto är några jag brukar handla av. DIrekt över disk alltså...


karinsk skrev:
Jag vill också gärna få tips på vart man kan köpa bakgrunder i olika färger. Inte de med moln tack.. :)

Någon i Sthlm som vet? Eller finns det på nätet någon stans?
 
YFO, Molanders, Scandinavianphoto är några jag brukar handla av. DIrekt över disk alltså...

Tack! Ska kolla med dem. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.