Annons

Backup till D80??

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias Andersson

Aktiv medlem
Sitter för tillfället med D80, 18-70, 70-300 VR och sigma 105 macro.
Känner att ett backuphus till D80 skulle kännas väldigt bra, men vilket(D70/70S, D40/40X, D50).

Kommer mest att ha typ telezoomen på D80 och 18-70 t.ex på backupen.

Hej,

Är en D80-ägare själv och skulle nog föreslå dig att köpa ett likadant hus till.

Då vet du exakt vart du har dina inställningar, du kan utan problem använda bägge husen samtidigt (med olika gluggar) och byta batterier sinsemellan.

Smidigt.

PS. En ny D80 ligger på sina ställen på ca 7800 SEK medans begagnat ligger ännu lägre. DS.

MVH
// Henrik J

Tar upp denna tråd igen istället för att skapa ny....

Har kpt lite nya objektiv och även sålt lite, men ett nytt kamerahus ligger högst på listan nu.

Vilken kamera ska man satsa på om man vill ha ett kompetent, smidig och billigt hus som backup till D80?

Tvekar lite på D40/D40x/D60 pga avsaknaden av AFmotor, har nämligen köpt dom fasta gluggarna 28, 50 och 85 och vill gärna kunna använda dom på mitt andra hus......

Nu ska jag "svära i kyrkan" lite, har faktiskt blivit erbjuden ett Canon 350D hus av en kompis och då jag har lite grejer till Canon liggandes så kanske man skulle kunna bygga en liten lätt utrustning baserat på den, typ hus + 18-55 + 55-250 eller liknande??

priserna verkar gå upp igen på begagnat marknaden, fast kamerorna bara blir äldre... suck

tycker 2000 för ett d50 hus är en bra deal
max jag skulle ge ivarje fall, den är ganska lik d80 också
men de verkar ha höjt priset

d70 vetefan, skulle jag nog inte ta i, för liten lcd skärm
beror väl på hur man fotar förstås, om man inte behöver den där skärmen kanske det kan vara nåt

D70 har ju liten Lcd skärm, sedan har den Compact Flash kort istället för SD, kanske lite onödigt att behöva ha flera olika sorters kort?

Att ha både Canon och Nikon verkar lite jobbigt, då du inte kan byta objektiv dem emellan. Jag skulle föreslå att du köper en till Nikon D80.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar