Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Böcker

Produkter
(logga in för att koppla)

Toxy

Medlem
Hej tänkte köpa en bok om fotografering. vill lära mig hur jag ska göra för att få ut det mesta av min kamera. har ni några bra tips på vilken bok som jag ska välja?
 
Två böcker som jag tycker är väldigt bra är National Geographics Den Stora Fotoboken, som visserligen har några år på nacken och mest tar upp fotografering med film, men det mesta av det kan ju föras över till digitalt. Den andra boken är Understandning Exposure av Bryan F. Peterson, en jättebra bok som går igenom det här med bländare, slutartider, ISO och lite till.
 
Ta en trip till Bibblan, där finns många bra böcker om hur kameror fungerar, det som gällde förr gäller idag också.

Lycka till, du kommer att hitta mycket intresannt och lärorik läsning.

/kent.
 
En lite varning dock vad det gäller National Geographic-boken. den har en hel del faktafel och konstiga översättningsfel. Men är i stort helt okej.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.